اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته ملی سلامت مردان صورت می‌گیرد

ارائه مشاوره رایگان تغذیه در مراکز بهداشتی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه واحد بهداشت خانواده و سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: همزمان با دومین روز از هفته ملی سلامت مردان، مشاوره رایگان تغذیه در مراکز بهداشتی درمانی کرمان انجام می‌شود.

ارائه مشاوره رایگان تغذیه در مراکز بهداشتی کرمان

محمدرضا پارسایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به آغاز هفته ملی سلامت مردان از ابتدای اسفند ماه اظهار داشت: مردان می‌توانند، همزمان با دومین روز از این هفته با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی این دانشگاه مشاوره رایگان تغذیه داشته باشد.

وی بیان کرد: در نخستین روز هفته ملی سلامت مردان ایرانی که به عنوان «خودمراقبتی و تغذیه پیشگیرانه» نامگذاری شده است، تراکت‌ها با موضوع این روز در ادارات، سازمان‌ها و مدارس توزیع می‌شود.

مدیر گروه واحد بهداشت خانواده و سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان بیان داشت: برگزاری راهپیمایی و مسابقات ورزشی در مدارس پسرانه از دیگر برنامه‌های نخستین روز این هفته است.

پارسایی «خود مراقبتی و فعالیت بدنی» را عنوان دومین روز از هفته ملی سلامت مردان عنوان کرد و گفت: در این روز مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان به مردان مشاوره رایگان تغذیه می‌دهند.

وی با اشاره به عنوان سومین روز از هفته ملی سلامت مردان با نام «خودمراقبتی و ترک مصرف دخانیات» عنوان کرد: در این روز کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه با حضور در ادارات و دبیرستان‌های پسرانه مطالبی را با عنوان این روز ارائه می‌دهند.

پارسایی بیان کرد: «خود مراقبتی و پایبندی به روابط خانوادگی» عنوان چهارمین روز از این ایام است که در این روز با همکاری گروه اورولوژی دانشگاه مردان می‌توانند با مراجعه به بیمارستان شفا از نظر سرطان پروستات مورد غربالگری قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: همچنین در چهارمین روز در مرکز مشاوره، بیماری‌های رفتاری آموزش پیشگیری از بیماری ایدز به مردان ارائه می‌شود.

پارسایی گفت: در پنجمین روز هفته ملی سلامت مردان تراکت‌هایی با این موضوع در سطح سازمان‌ها و مدارس پسرانه توزیع و در روزهای ششم و هفتم با عناوین «خود مراقبتی و رعایت ایمنی در محیط کار و رانندگی» و «خود مراقبتی و کنترل استرس» اطلاع‌رسانی‌های لازم به جامعه هدف انجام می‌شود.

انتهای پیام/2446/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول