اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مبارزه با قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد/1

برخی جنس‌های «دیلم» و «گناوه‌ای» سلامت مردم را به خطر انداخته‌اند/ هشدار دادستان به مسئولان کم‌کار

خبرگزاری فارس: مقاومت بازار در جمع‌آوری کالاهای تقلبی، انتقاد دادستان از علوم پزشکی، دفاع معاون استاندار از اقدامات سازمان صنعت و معدن و حمایت از طرح شبنم از حواشی نشست مبارزه با قاچاق ارز و کالا در کهگیلویه و بویراحمد بود.

برخی جنس‌های «دیلم» و «گناوه‌ای» سلامت مردم را به خطر انداخته‌اند/ هشدار دادستان به مسئولان کم‌کار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شوند که اگر چه در متن نیستند، اما نکات قابل توجهی را با خود به همراه دارند.

نشست امروز عصر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کهگیلویه و بویراحمد نیز این این امر مستثنی نبود و حواشی جالب توجهی داشت.

مقاومت بازار در جمع‌آوری کالاهای تقلبی و ناسالم، انتقاد دادستان از علوم پزشکی، حمایت دستگاه قضا از مأموران دولت در حین مأموریت مبارزه با عرضه کالای قاچاق و غیربهداشتی، انتقاد به شیوه اتیکت فروشی به مغازه‌داران برای نصب روی کالاهای خود، دفاع معاون استاندار از اقدامات سازمان صنعت و معدن، هشدار دادستان یاسوج در مورد کم‌کاری مسئولان در جمع‌آوری کالاهای تهدید کننده سلامت مردم و اشاره به غرور و ادبیات ناشایست کارگزار، نصب کدهای طرح شبنم در کهگیلویه و بویراحمد از جمله حواشی این نشست بود.

پیش از شروع جلسه و قبل از حضور همه اعضا، شوخی‌هایی میان مدیرانی که زودتر از بقیه آمدند، رد و بدل شد و جبار کیانی، رئیس اتاق بازرگانی خطاب به سایر مدیران و البته به شوخی گفت: شما دولتی‌ها اجازه ورود به بخش خصوصی را نمی‌دهید، فقط بلدید برای تولیدات ما قیمت‌گذاری کنید.

جنس‌های دیلم گناوه‌ای و جنس‌های تبلیغی ماهواره‌ها سلامت مردم را به خطر انداخته است

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این نشست با انتقاد از برخی مراحل اجرای طرح شبنم گفت: متأسفانه جا افتاده است که اگر جنسی کد شبنم داشته باشد، دیگر مشکلی به لحاظ سلامت ندارد، اما می‌بینیم که برخی جنس‌های تقلبی، این برچسب را دارند و سلامت مردم را به خطر انداخته‌اند.

محمدرضا جاهدان خاطرنشان کرد: جنس‌های دیلم و گناوه‌ای حاضر در بازار و جنس‌های ماهواره‌ای، سلامت مردم را نشانه گرفتند و باید یک عزم جدی برای جمع‌آوری این کالاها باشد، اما شاهد مقاومت اصناف و سوء‌‌استفاده برخی بازاریان هستیم.

علی حیدری‌اصل، معاون صنعت و معدن در پاسخ به این اظهارنظر گفت: خیر، هیچ مقاومتی در بازار و از سوی این سازمان نیست و هر کالایی که به سلامت مردم لطمه می‌زند، باید از بازار جمع شود.

 * هشدار دادستان به علوم پزشکی

دادستان یاسوج نیز در حواشی این نشست خطاب به جاهدان، مدیر نظارت بر کالاهای خوراکی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت:‌ برادر من این وظیفه ذاتی شماست که کالاهای تهدیدکننده سلامتی مردم را از بازار جمع‌آوری کنید، حالا می‌گویید، کمیسیون به ما اجازه دهد.

دهقان تأکید کرد: اگر شما که وظیفه ذاتی خود را در ارتباط با کالاهای تقلبی، غیرسالم و مشکل‌دار انجام ندهید به عنوان دادستان شاکی خود شما می‌شویم، زیرا تهدید سلامت مردم اغماض‌پذیر نیست.

وقتی نماینده دانشگاه علوم پزشکی به برخی هجمه‌ها و مقاومت‌ها در برابر این دانشگاه اشاره کرد، دهقان به او گفت: شما به وظیفه ذاتی خود عمل کنید؛ اگر ممانعت یا توهینی در حین انجام مأموریت به شما شده، ما با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

 * داشتن کد شبنم مجوز فروش کالاهای تقلبی و ناسالم نیست/ اگر شرکت کارگزار تخلف کرده، برخورد می‌کنیم

داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت نیز گفت: داشتن برچسب و کد شبنم مجوزی برای فروش و عرضه کالاهای تقلبی و تهدیدکننده سلامت مردم نیست و باید جمع‌آوری شوند، اما مرجع ذی‌صلاح در تشخیص سلامت کالا، دانشگاه علوم پزشکی است.

انتقاد و اعتراض بسیاری از مسئولان به نحوه عملکرد شرکت کارگزار در نصب اتیکت‌ها و برچسب‌های طرح شبنم و اظهاراتی در مورد فروش این برچسب‌ها و قرار دادن آن‌ها در اختیار خود فروشندگان از مهم‌ترین حواشی این نشست بود.

رحیم آوند، معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: یک شرکت آمده و تجارتی کرده و رفته، اما به هیچ وجه کار خود را درست انجام نداده و در واقع این لیبل‌ها و اتیکت‌ها را به مغازه‌داران فروخته که خود این کار موجب گرانی و بی‌نظمی در قیمت‌ها شده است.

صحبت‌های آوند در حالی بود که دستورکار بررسی طرح شبنم تمام شده بود و دستورکار سوم جلسه در مورد میزان قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد دنبال می شد، اما با صحبت‌های وی، دوباره موضوع طرح شبنم بالا گرفت.

علی حیدری‌اصل، در پاسخ به انتقادات برخی مدیران در رابطه با عملکرد شرکت کارگزار در نصب برچسب‌ها و کد شبنم گفت: این شرکت را از تهران معرفی کردند و انتخابی نبود.

 * پرسش آلفونه از رئیس سازمان صنعت و معدن/ ادبیات ناشایست کارگزار نصب اتیکت کالاهای طرح شبنم

آلفونه از رئیس سازمان صنعت و معدن پرسید که آیا واقعاً این ماجرای فروش برچسب‌های طرح شبنم و دادن آن‌ها به خود فروشنده‌ها صحت دارد؟ که دیودیده گفت: اگر اینگونه باشد، شرکت کارگزار تخلف کرده و بدون شک با آن برخورد می‌شود.

مدیرکل انتظامی و سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این نشست با قدردانی از مسئولان صنعت و معدن گفت: حقیقتاً در سفری که بازرسانی از تهران آمدند، این فرد کارگزار در نصب اتیکت‌های طرح شبنم ادبیات بسیار نامناسب و ناشایست داشته که من از آقای دیودیده می‌خواهم، برای رفع نقایص اجرای این طرح، برخوردهای لازم را با این تخلفات داشته باشد.

 * دفاع معاون استاندار از عملکرد صنعت و معدن در طرح شبنم

وقتی آلفونه، فرماندار بویراحمد گفت: دادن برچسب‌ها به خود فروشنده‌ها موجب می‌شود که این برچسب‌ها را روی کالاهای بی‌کیفیت و ناسالم بچسبانند و آن را بهانه کنند؛ برای فروش کالاهای بنجل و غیرسالم، معاون سیاسی و امنیتی استاندار با دفاع از طرح شبنم، اجرای آن در استان کهگیلویه و بویراحمد را خوب خواند و گفت:‌ بالاخره طرحی به این بزرگی ایراداتی هم دارد و نباید شما مدیران به خاطر چند مصداق تمامی طرح را زیرسئوال ببرید.

رئیس اتاق بازرگانی پیش از شروع رسمی این نشست خطاب به سایر مدیران گفت: شماها حرف نمی‌زنید و انتقاد نمی‌کنید و همه حرف‌ها را من می‌زنم و کاسه کوزه‌ها سر من می‌شکند.

--------------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

------------------------------

انتهای پیام/82005/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول