اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار همدان:

همدان رتبه سوم تأمین سلامت انتخابات را دارد

خبرگزاری فارس: معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: همدان در بین 400 شهر کشور در تأمین امنیت و سلامت انتخابات رتبه سوم را کسب کرده است.

همدان رتبه سوم تأمین سلامت انتخابات را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی اکبر فامیل کریمی روز گذشته در آیین تودیع و معارفه معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه تغییر این معاونت را به فال نیک می‌گیرم، اظهار داشت: از روزی که استاندار جدید در همدان منصوب شدند درخواست کردم که اگر تمایل به تغییر معاونت دارند اقدام کنند و با تاکید استاندار تاکنون به کارم ادامه دادم.

وی با بیان این که بیش از 31 سال کار سیاسی و امنیتی انجام داده است، افزود: می‌دانم که کجا ایستادم و ای کاش تودیع در نزدیکی 22 بهمن انجام نمی‌شد تا بتوانم گزارش کاملی را از عملکرد خود ارائه دهم.

معاون سابق استاندار همدان در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد دوران خدمت خود در معاونت سیاسی و امنیتی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های موثر و مهم در این معاونت شورای تامین بود، گفت: در شورای تأمین استان با برنامه‌ریزی و کمک همه اعضا، فضای امنی را در استان ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: تأمین امنیت بدون جلب نظر افکار عمومی انجام نمی‌شود و ما با وحدت رویه، بستر امنیت عمومی را فراهم کردیم و همدان یکی از استان‌های شاخص در امنیت است.

فامیل‌کریمی در ادامه با بیان اینکه در سفرهای ریاست جمهوری به استان باید کار امنیتی دقیقی انجام می‌شد، تصریح کرد: سعی شد بحث امنیت سفر هیئت دولت به گونه‌ای طراحی شود که در شان و آبروی استان همدان باشد و موفق به تأمین ضریب 100 درصدی امنیت در این سفرها بودیم.

وی با بیان اینکه استان همدان سر ریز امنیتی استان های غرب کشور است، گفت: در حوزه انتظامی با توجه به اینکه از استان‌های کرمانشاه، کردستان و لرستان سرریز امنیتی داریم، با این حال شاخص انتظامی استان با توجه به استفاده از بسیج، سپاه و نیروی انتظامی بسیار بالا است.

معاون سابق استاندار همدان به حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و بیان داشت: در این حوزه می‌توانستیم کار خود را با شعار بگذرانیم اما با خودم عهد بستم که به فکر قیامت باشم و بیش از 27 هزار نفر در حوزه درمانی در این زمینه توسط دستگاه‌های ذیربط ساماندهی شدند.

وی اضافه کرد: تعداد 35 کمپ ترک اعتیاد را با صدور مجوز ساماندهی کردیم و 35 هزار نفر به صورت نوبتی در این کمپ‌ها در طول خدمتم پذیرفته و درمان شدند.

فامیل‌کریمی ادامه داد: با توجه به اینکه استان همدان محل عبور مواد مخدر به غرب کشور است، همدان را برای پذیرش و باراندازی مواد مخدر برای قاچاقچیان نا امن کردیم.

وی در ادامه به کمیسیون‌های مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: در کمیسیون کارگری با تکیه بر شورای تأمین موفق به حل مشکل کارخانه کیوان و سامیکو صنعت شدیم.

وی افزود: در خصوص کمیسیون دانشجویی تلاش کردیم که مسائل و مشکلات و اعتراضات دانشجویی را در داخل دانشگاه حل کنیم و نگذاریم مشکلات دانشجویی به بیرون کشیده شود.

معاون سابق استاندار همدان در ادامه سخنان خود به مقطع حساس فتنه 88 اشاره کرد و گفت: استان همدان را با کمترین هزینه از فتنه 88 عبور دادیم و همدان در 8 دی ماه قبل از خلق 9 دی با حضور مردم در صحنه جریان فتنه را در همدان منکوب کرد.

وی ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که باید براساس موقعیت استانی در قبل، حین و بعد از اجرای طرح برنامه‌ریزی می‌شد که 95 نشست را با اقشار مختلف مردم برای توجیه آنان و تبیین این کار بزرگ انجام دادیم.

فامیل‌کریمی در ادامه به تجربه برگزاری 7 انتخابات در زمان تصدی پست فرمانداری همدان و معاونت سیاسی امنیتی اشاره کرد و بیان داشت: در برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و شوراها که هم‌زمان بود، انتخابات ریاست جمهوری و مجلس که دو مرحله‌ای بود، با امنیت کامل و سلامت برگزار شد و در بین 400 شهر کشور رتبه سوم را در تأمین امنیت و سلامت انتخابات کسب کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی با توجه به برنامه پنجم توسعه استان که طرح 90 صفحه‌ای است 35 صفحه در خصوص مسائل اجتماعی تبیین شد و تعداد 14 کار گروه با 12 محور را برای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی تشکیل دادیم.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه به برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های بزرگ اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری همایش بین‌المللی 15 سال دوستی ایران و ایتالیا، جشنواره فیلم و تئاتر کودک و نوجوان، اجلاس دوره نهم بزرگ پیرغلامان حسینی، کنگره سرداران و امیران و 8 هزار شهید استان که 10 سال زحمت کشیده شد و کنگره‌ای آبرومندانه بود، در طول این مدت انجام شده است.

وی با تأکید بر این که هر چقدر کار کنیم بدهکار مردم هستیم و نمی‌توان با انجام چند مصاحبه و شعار ادعای کار کردن داشت، یادآور شد: تعداد 240 سازمان مردم نهاد در استان فعال هستند، و سه مرکز شبانه‌روزی در بهزیستی ایجاد شده و 90 هسته امر به معروف فعال در استان داریم.

فامیل‌کریمی به آمدن تیم پاس به همدان اشاره کرد و گفت: با شناختی که از نجابت، بینش و فرهنگ مردم همدان دارم اجازه حرکت مردم را در خیابان‌ها بعد از اتمام مسابقات دادیم و مشکلی پیش نیامد.

معاون سابق استاندار همدان در ادامه به اصحاب رسانه استان اشاره کرد و یادآور شد: اصحاب رسانه همکاری خوبی داشتند و اگر نقدی بر عملکرد ما داشتند از این بابت تشکر می‌کنم و از آموزه‌های دینی یاد گرفتیم که همه چیز جز صداقت، راستی و امانت‌داری گذرا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حد بضاعت خود برای ارتقاء استان تلاش کردم و در طول 31 سال گذشته همواره کوله بارم روی دوشم بوده و از خانواده‌ام برای همراهی در این سال‌ها تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول