اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش همدان:

600 مدرسه مروج سلامت در همدان فعال است

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 600 مدرسه در استان همدان زیرپوشش مدارس مروج سلامت قرار دارند.

600 مدرسه مروج سلامت در همدان فعال است

عبدالله جعفری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس از همدان در خصوص مدارس مروج سلامت اظهار داشت: طرح مدارس مروج سلامت به عنوان یک طرح جهانی به شمار می‌رود که سازمان بهداشت جهانی آن را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 500 مدرسه زیرپوشش طرح مروج سلامت قرار گرفت، عنوان کرد: در سال جاری تعداد مدارس مروج سلامت به 600 آموزشگاه ارتقا یافته که در برنامه پنج ساله توسعه برنامه‌ریزی شده تا تمام مدارس کشور زیرپوشش مدارس مروج سلامت قرار بگیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر در کشور در حال اجرا است که این طرح با رویکرد اجزای هشت‌گانه مؤلفه‌هایی را برای مدارس مروج سلامت تعریف کرده است.

جعفری تأکید کرد: از جمله هشت مؤلفه طرح مروج سلامت، برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدارس سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت‌های بدنی، ارتقای سلامت کارکنان در مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت والدین و جامعه در بحث تربیت بدنی و سلامت است.

وی افزود: با طرح این هشت مؤلفه مدارس از لحاظ کیفی و کمی درجه‌بندی و امتیاز داده می‌شوند که در پایان طرح به مدارس امتیاز داده می‌شود و رتبه آن‌ها در بحث سلامت در استان و بعد مرحله کشوری مشخص می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: چند کمیته در کشور و استان وجود دارد که چگونگی انجام کارهای این طرح را پیگیری می‌کند.

جعفری در پایان سخنانش گفت: در اجرای هر چه بهتر این طرح دوره‌های ضمن خدمت برای مدیران و برای مراقبان سلامت برگزار شده است.

انتهای پیام/89007/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول