اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی

نخستین کنفرانس علوم دریایی و اقیانوسی ‌برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: نخستین کنفرانس علوم دریایی و اقیانوسی به میزبانی این دانشگاه در خرمشهر برگزار می‌شود.

نخستین کنفرانس علوم دریایی و اقیانوسی ‌برگزار می‌شود

مسعود صدری‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: اتحادیه دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی، نخستین کنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی را به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌کند.

وی افزود: این کنفرانس با همکاری موسسه ملی اقیانوس‌شناسی، انجمن علوم و فنون دریایی ایران و کمیسیون ملی یونسکو و با حضور جمعی از روسا و استادان دانشگاه‎ها و موسسه‎های پژوهشی و دانشجویان رشته‌های مختلف علوم و فنون دریایی برگزار خواهد شد.

صدری‌نسب ادامه داد: کنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی در روزهای چهار‎شنبه و پنج‌شنبه چهارم و پنجم بهمن سال‌جاری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن سواحل طولانی و مجاورت با سه پهنه بزرگ آبی دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، از اهمیت ژئوپلتیک ویژه‎ایی در سطح منطقه‎ایی و بین‎المللی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با تاکید بر اهمیت راهبردی حوزه دریا و اقیانوس شناسی برای کشور نقش دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی کشور را در تولید علم و پیش‌گامی نظری و عملی در حوزه دانشی علوم و فنون دریایی و اقیانوسی را بسیار با اهمیت دانست و بر لزوم توجه بیشتر به دریا در برنامه‌ریزی بلندمدت و میان‌مدت برای کشور بر‌اساس سند چشم‎انداز 1404 تاکید کرد.

وی اضافه کرد: تبیین برنامه جامع علوم و فنون دریایی و اقیانوسی در افق 1404 مهم‎ترین هدف این کنفرانس خواهد بود.

صدری‎نسب با اشاره به ظرفیت‎های موجود در اتحادیه دانشگاه‎‎ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی خاطرنشان ‌کرد: دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی برای جبران عقب‎ماندگی‎ها و بی‌توجهی‎های پیشین در این حوزه، باید متعهدانه، مسئولانه و دلسوزانه برای ارتقای سطح علمی کشور در این حوزه، کار مضاعف و همت مضاعف انجام دهند.

انتهای پیام/72008/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول