اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش نیم قرن حضور خبر داد

ارسال 80 مقاله به همایش نیم قرن حضور

خبرگزاری فارس: دبیر همایش نیم قرن حضور گفت: 80 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که کار داوری آن‌ها انجام شده است و در روز همایش از صاحبان مقالات برتر تجلیل می‌شود.

ارسال 80 مقاله به همایش نیم قرن حضور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید حسن صالح امروز در نشست خبری همایش «نیم قرن حضور» پاسداشت 50 سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: در بخش علمی این همایش فراخوان مقالات در چند محور «جامعه مدرسین؛ نهضت امام خمینی(ره)»، «جامعه مدرسین؛ ساختارها و نهادهای وابسته»، «جامعه مدرسین؛ حوزه و روحانیت»، «جامعه مدرسین؛ فرهنگ دینی مردم» و «جامعه مدرسین؛ امور بین‌الملل و جهان اسلام» اعلام شده است.

وی افزود: 80 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که کار داوری آن‌ها انجام شده است و در روز همایش از صاحبان مقالات برتر تجلیل می‌شود.

دریافت 125 پایان‌نامه با موضوع جامعه مدرسین

دبیر همایش نیم قرن حضور با اشاره به دریافت 125 عنوان پایان‌نامه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در موضوع این همایش گفت: مصاحبه‌هایی با 20 نفر از صاحب‌نظران در رابطه با افق‌های پیش روی جامعه مدرسین انجام شده و در کنار این امر فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره جامعه مدرسین هم جمع‌آوری شده و به عنوان دستور کار کمیسیون تخصصی در روز نخست همایش به بحث گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: نرم‌افزار فرمایشات مقام معظم رهبری توسط موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی هم در همایش نیم قرن حضور رونمایی خواهد شد که شامل 120 عنوان از سخنرانی‌های معظم له است.

صالح با اشاره به رونمایی از دو عنوان کتاب «تعامل حوزه و نظام» و «سال‌شمار فعالیت‌های جامعه مدرسین از سال 41 تا 91» در همایش نیم قرن حضور عنوان داشت: کتاب چکیده مجموعه مقالات ارسال شده به همایش هم در حال چاپ است که امیدواریم در روز همایش در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد ضمن اینکه خبرنامه‌ای شامل فعالیت‌های صورت گرفته در ارتباط با این همایش منتشر می‌شود.

جمع‌آوری 27 هزار قطعه عکس دوران مشروطه

دبیر همایش نیم قرن حضور با بیان اینکه کمیته اسناد و مدارک فعالیت چشمگیری برای برگزاری همایش نیم قرن حضور داشته است گفت: جمع‌آوری 27 هزار قطعه عکس علما و مراجع و حوادث دوران مشروطه و نیز تدوین روزشمار مربوط به اعضای جامعه مدرسین از سال 57 تا 91 از جمله اقدامات این کمیته است.

وی ادامه داد: کمیته اطلاع‌رسانی نیز با همکاری صدا و سیما دو مستند با عنوان «سراج» را تهیه کرده که از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد؛ 10 عنوان مصاحبه با اعضای قدیمی جامعه مدرسین، تهیه تمبر یادبود جامعه مدرسین و رونمایی از آن در روز همایش و نیز تولید نماهنگ‌ها و تیزرهای تلویزیونی برای پخش از شبکه‌های مختلف سیما جزو فعالیت‌های این کمیته هستند.

انتهای پیام/78004/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول