اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست وزارت بهداشت:

طرح پزشک خانواده باید به یک مطالبه مردمی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید طرح پزشک خانواده را به درستی به مردم معرفی کرده و این موضوع را به یک مطالبه مردمی تبدیل کنیم.

طرح پزشک خانواده باید به یک مطالبه مردمی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسن طریقت‌ منفرد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه‌های بخش بهداشت و درمان در برخی موارد به حدی زیاد است که بعضی از بیماران در پرداخت آن با مشکل رو به رو هستند، دولت در راستای رفع این مشکلات طرحی تحت عنوان «پزشک خانواده» را مطرح کرد.

وی افزود: پس از تصویب این طرح فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در سطح کشور آغاز شد که در حال حاضر استان قزوین یکی از استان‌هایی است که پس از فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای طرح پزشک خانواده در آن کلید خورد.

این مقام مسئول با اشاره به مزایای این طرح عنوان کرد: از جمله مزیت‌های مهمی که طرح پزشک خانواده دارد، این است که فاصله طبقاتی مادی بین بیماران با اجرای این طرح برداشته شده می‌شود، یعنی در این طرح هیچ تبعیضی بین فقیر و غنی وجود ندارد.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: زیرا در این طرح پس از ثبت نام به هر فرد یک کارت معتبر بیمه تعلق می‌گیرد که می‌تواند تحت هر شرایطی هر سه ماه یک بار با در دست داشتن آن کارت به پزشک خود مراجعه کند.

طریقت‌ منفرد گفت: همچنین در این طرح بیمار به صورت مستمر از حقوق خود توسط نظام بیمه‌ای مطلع می‌شود و یقینا این حقوق را از پزشک خود مطالبه می‌کند و از سوی دیگر پزشک نیز موظف است رضایت بیمار را جلب کند، زیرا در غیر این صورت بیمار پزشک خود را تغییر خواهد داد.

وی افزود: در این طرح پزشک، علاوه بر اینکه تلاش می‌کند با انجام وظایف خود به نحو احسن رضایت بیمار را جلب کند، اعتبار سرانه بیمار را نیز دریافت می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت دسترسی آسان به بهداشت و درمان ابراز داشت: بیشترین آسیب اجتماعی زمانی مشاهده می‌‌شود که مردم در فقر و عدم دسترسی به بهداشت و درمان به سر ببرند، لذا وظیفه جهادی و اسلامی ما در بخش سلامت مهم‌تر از بخش‌های دیگر است.

سرپرست وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی افزود: چرا که وزارت بهداشت و درمان باید زمینه‌های لازم برای دسترسی آسان مردم به بهداشت و درمان را فراهم کند تا کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی شویم.

طریقت‌ منفرد با اشاره به طرح پزشک خانواده در استان قزوین عنوان کرد: طرح پزشک خانواده در استان قزوین با نسخه استانی طراحی شده که به زودی در اختیار پزشکان استان قرار خواهد گرفت.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی از مقاومت‌ها از سوی بعضی از اشخاص در برابر اجرای این طرح گفت‌: متأسفانه عده معدودی به دلیل تعارض منافع خود می‌خواهند این طرح را کم‌رنگ جلوه داده و یا اجرا نشود.

طریقت‌ منفرد ادامه داد: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید قانون را اجرا کرده و خدمات بهتری در حوزه بهداشت و درمان که در شأن ملت عزیز ایران است در اختیار آنان قرار دهیم.

وی به رسیدگی با اشاره به بیماران و افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، بیان داشت: بسیاری از مردم در حال حاضر از نظر تأمین هزینه‌های درمانی دارای مشکلات فراوانی هستند که باید بیشتر در این خصوص کمک حال افرادی که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی تصریح کرد: تحریم‌ها هر روز سخت‌تر می‌شود، ولی آنچه که ما مسئولان را دلگرم می‌کند حمایت مردم از این نظام و مسئولان است و این امر وظیفه مسئولان را بیش از پیش سنگین می‌کند.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول