اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح پزشک خانواده روستایی مستلزم همکاری 149 پزشک است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه ستاد گسترش شبکه های بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: 149 پزشک برای اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی در استان لازم است.

اجرای طرح پزشک خانواده روستایی مستلزم همکاری 149 پزشک است

محسن آذری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: طرح پزشک خانواده در روستاهای استان از سال 84 آغاز شده و هم‌اکنون این برنامه در 68 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی در سراسر استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 367 هزار و 830 نفر از جمعیت ساکن در مناطق روستایی دارای دفترچه بیمه روستایی هستند، گفت: همچنین تعدادی از ساکنین روستاها نیز زیرپوشش سایر سازمان‌های بیمه‌گذار هستند و از خدمات مراکز روستایی بهره‌مند می‌شوند.

آذری‌پور با اشاره به اینکه 149 پزشک برای اجرای برنامه پزشک خانواده روستا لازم است، افزود: هم‌اکنون 94 پزشک در استان برای اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

مدیر گروه ستاد گسترش شبکه‌های بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح از برنامه‌های اساسی و بنیادی برای ارتقای سلامت افراد جامعه با هدف نهادینه کردن عدالت در جامعه است، ادامه داد: باید به مردم و بیماران گفت که می‌توانند پزشک خانواده واجد شرایط و اختصاصی داشته باشند که در همه حیطه‌ها به عنوان پزشک مشاور، درمانگر و تصمیم‌گیرنده در موضوع درمان و ارجاع بیماران است.

وی با اشاره به دیگر مزیت‌های طرح پزشک خانواده تصریح کرد: از دیگر مزایای این طرح می‌توان به رایگان بودن همه خدمات در سطح یک پزشک خانواده شامل ویزیت، دارو و ... اشاره کرد که این خدمت جدید در نظام تحول یافته پزشک خانواده است.

آذری‌پور کاهش بار هزینه‌های درمان خانواده‌ها را از دیگر مزایا برشمرد و گفت: افزایش اشتغال پزشکان عمومی، ساماندهی منطقی عملکرد پزشکان در ایفای نقش پزشک خانواده، ایجاد بلوک‌های جمعیتی برای اراﺋﻪ خدمات و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به خانوارهای زیر‌پوشش پزشکان مربوطه خود و آزاد بودن افراد و خانوارها در انتخاب پزشکان خانواده از مهم‌ترین اصول حقوق بیماران و شهروندان در انتخاب شکل و نوع خدمات است.

وی خاطر‌نشان کرد: رضایت‌مندی پزشک و خانواده‌ها از نتایج فعالیت‌های بهداشتی درمانی انجام شده و ارتقای کیفیت خدمات و مراقبت‌های پزشکی باید در بهترین وجه ممکن به انجام برسد تا مردم با مزایای بی‌شمار این طرح آشنا شوند.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول