اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خبر داد

ثبت‌نام 100 هزار جهرمی در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تا کنون 100 هزار نفر از شهروندان جهرمی در طرح پزشک خانواده شهری ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 100 هزار جهرمی در طرح پزشک خانواده

محمدکاظم تدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم با اشاره به ثبت نام 100 هزار نفر از مردم این شهرستان در طرح پزشک خانواده اظهار داشت: تمام بیمه شدگان بر اساس دفترچه معتبر و شماره ملی احراز هویت شده و در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع توسط این پزشکان ثبت نام می‌شوند.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: همچنین کسانی که فاقد بیمه درمان هستند طبق ضوابط، زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده ویزیت بیماران، تزریقات و وصل سرم رایگان است، ابراز داشت: در مورد هزینه دارو، داروخانه مجاز است مبلغ حق فنی را دریافت کند و داروهایی که در تعهد بیمه هستند نیز رایگان محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌های خصوصی و دولتی سطح شهر جهرم در برنامه پزشک خانواده فعال بوده و با تعرفه‌های جدید به ارائه خدمت به همشهریان می‌پردازند، اضافه کرد: در طرح پزشک خانواده 56 درصد از تعرفه دولت برای بخش خصوصی از طریق سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت و 44 درصد تعرفه دیگر نیز توسط دریافت کننده خدمات پرداخت می‌شود.

تدین، با بیان اینکه انتخاب پزشک خانواده از سوی خانوار در فاصله مجاز تعیین شده اختیاری است، خاطرنشان کرد: تنها عامل محدود کننده، نام‌نویسی کافی افراد نزد پزشک معین و پر شدن ظرفیت آن است.

این مسئول با بیان اینکه بر این اساس پزشک خانواده موظف است در هفته 44 ساعت جز در روزهای تعطیل رسمی به ارائه خدمات به افراد زیر پوشش بپردازد، افزود: ساعت کار تیم سلامت روزانه هشت ساعت و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از ساعت 8 تا 12 و 16 تا 20 بوده و برای روزهای پنجشنبه تنها شیفت صبح تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به نحوه رسیدگی به شکایات در طرح پزشک خانواده، متذکر شد: سوپر وایزرهای اورژانس در اورژانس‌های بیمارستان‌های مطهری و پیمانیه جهرم و همچنین در کلینیک هنری این شهرستان وظیفه هدایت و راهنمایی بیماران و رسیدگی به شکایات مردمی طرح پزشک خانواده را به عهده دارند.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول