اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس:

اعتبارات طرح پزشک خانواده کافی است/ در حال الگوسازی برای طرح پزشک خانواده هستیم

خبرگزاری فارس: سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال الگوسازی برای طرح پزشک خانواده هستیم و اعتبارات این طرح پزشک خانواده کافی است.

اعتبارات طرح پزشک خانواده کافی است/ در حال الگوسازی برای طرح پزشک خانواده هستیم

محمدحسن طریقت منفرد ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان آمل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: پزشک خانواده یکی از گام‌های بزرگ دولت و وزارت بهداشت و درمان در زمینه سلامت مردم جامعه است.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که سئوال کرده بود چرا این طرح تنها در یک یا دو استان کشور کار خود را آغاز کرده و در برخی استان‌های دیگر به عنوان پایلوت اجرا می‌شود، افزود: یکی از استان‌هایی که پزشک خانواده در آن کار خود را آغاز کرده مازندران است، ما تصمیم داریم حتما فعالیت طرح در این استان را کامل کرده و به شدت در اجرای آن تقویت لازم را انجام دهیم تا مازندران به یکی از استان‌های الگو در آینده‌ای نزدیک جهت اجرای این طرح بزرگ تبدیل شود.

طریقت‌منفرد در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر اینکه مجلسی‌ها اعلام کردند بودجه زیادی برای اجرای طرح پزشک خانواده وجود ندارد و تامین مالی برای آن انجام نشده است، تصریح کرد: اعتبارات این طرح کافی است.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به اینکه رئیس جمهور اعلام کرد کلیات و فراگیری این طرح در سال 92 اعلام می‌شود، در مورد چگونگی آمادگی وزارت بهداشت در اجرای پزشک خانواده خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در حال الگوسازی برای طرح پزشک خانواده هستیم و سعی داریم معایب آن را شناسایی و برطرف کنیم تا در آینده این طرح کشوری شود.

وی همچنین در مورد پروژه‌های نیمه‌تمام وزارت بهداشت و درمان یادآور شد: در این بخش پروژه‌های مهر ماندگار جای دارند که قرار است در آینده‌ای نزدیک دوباره به شدت فعال شوند، البته در مازندران دو پروژه و در سطح کشور 96 پروژه را در این بخش داریم.

انتهای پیام/86012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول