اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

ثبت اطلاعات در سامانه «بهین‌یاب»

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای فعالیت سامانه «بهین‌یاب» اطلاعات بیش از 100 فعال اقتصادی، تجاری و بازرگانی ثبت شده است.

ثبت اطلاعات در سامانه «بهین‌یاب»

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات صنعتگران و بازرگانان استان اردبیل اظهار داشت: ثبت اطلاعات در این سامانه سبب می‌شود تا تجار و بازرگانان بتوانند به صورت منسجم و هدفمند فعالیت خود را انجام داده و در صادرات و واردات به ویژه برخورداری از مشوق‌های موردنظر با مشکل و نارسایی روبه‌رو نشوند.

وی ادامه داد: هرچند ثبت اطلاعات در این سامانه مشکلاتی را برای بهره‌برداران به همراه داشته، اما استفاده از این سامانه می‌تواند، بسترساز ارایه خدمات الکترونیکی و مطلوب به تجار و بازرگانان باشد.

عزیزی در مورد اجرای طرح شبنم با هدف جلوگیری از فروش کالاهای خارجی بی‌کیفیت و وارد شده از مراجع غیرقانونی خاطرنشان کرد: در قالب طرح شبنم، کالاهایی که بارکد لازم را نمی‌گیرند، قابل فروش نیستند و هرگونه خرید و فروش غیرقانونی آنها پیگرد قانونی دارد.

این مسئول اجرای این طرح را اطمینان‌بخشی به مصرف‌کننده در قیمت و کیفیت کالا اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح باید در بازار، انبارهای نگهداری کالا و واحدهای صنفی به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی با اعلام اینکه در سایه اجرای این طرح هیچ واردکننده کالایی نمی‌تواند، کالای قاچاق را وارد بازار کند، اضافه کرد: قطعاً در این زمینه پیگیری‌هایی صورت می‌گیرد تا هرچه سریع‌تر بتوانیم مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد ذخایر معدنی پرلیت در جنوب استان و ضرورت راه‌اندازی مجموعه‌های فرآوری در این زمینه بیان داشت: ما از ظرفیت معادن در سال‌های اخیر غفلت کردیم، به طوری که علاوه بر معادن فلزی در این استان ما معادن غیرفلزی سرشاری را در استان داریم که بهتر است از آنها استفاده کنیم.

عزیزی به گمانه‌زنی‌ها و برنامه‌های تحقیقی در مورد استخراج و اکتشاف پرلیت اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون بیش از 150 معدن در استان پروانه بهره‌برداری گرفتند که به منظور توسعه فعالیت‌های این معادن برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را در دست اقدام داریم.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا با شناسایی ذخایر معدنی استان، صدور مجوزهای بهره‌برداری و گواهی کشف به صورت معقول و منطقی صورت بگیرد.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول