اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر‌آباد:

سامانه ارتباط اضطراری بندر امیرآباد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: معاون دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر‌آباد از راه‌اندازی سامانه ارتباط اضطراری بندر امیرآباد خبر داد.

سامانه ارتباط اضطراری بندر امیرآباد راه‌اندازی شد

معاون دریایی و بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر‌آباد بهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بهشهر درباره اهداف این سامانه اظهار داشت: در راستای اجرای اهداف سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تأمین و ارتقای سطح ایمنی دریانوردی و با توجه به فراوانی تردد شناورهای تجاری و نفتی در بنادر امیرآباد و نکا و استقرار شرکت‌های فعال در زمینه‌های نفتی و صنعت دریایی در منطقه، وجود شناورهای صیادی شیلات، شرکت‌های تعاونی پره ماهیگیری، شرکت‌های پیمانکار مجری طرح‌ها و تأسیسات ساحلی و همچنین ایجاد ایمنی در استفاده عموم از تفرجگاه‌های دریایی خصوصاً در فصل گرم سال، سامانه مذکور راه‌اندازی شد.

حسین یونسی افزود: با استقرار سامانه ارتباط اضطراری دریایی، اطلاع‌رسانی و تسهیل فرآیند جست‌وجو و نجات دریایی در سواحل و آب‌های تحت حاکمیت این بندر سرعت می‌گیرد.

معاون امور دریایی و بندری امیرآباد ادامه داد: سامانه ارتباطی 1550 به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیام‌های اضطراری دریایی است.

گفتنی است، سیستم جهانی ارتباطات اضطراری و ایمنی دریانوردی که عمدتاً برای خودکار کردن مبادله علائم اضطراری و ایمنی کشتی‌ها طراحی شده است، دارای توانمندی‌هایی از قبیل ارسال یا دریافت علائم اضطراری، معادله پیام‌های اضطراری مابین شناورها، مبادله پیام‌های مربوط به تجسس و نجات و تعیین موقعیت و همچنین توانایی مبادله پیام‌های عمومی و کنترل ترافیک دریایی است.

انتهای‌پیام/86001/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول