اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان شمالی:

بانک مرکزی سامانه تسهیلات ازدواج جوانان را باز کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی با اشاره به کسب رتبه نخست این استان در ازدواج خواستار گشوده شدن سامانه تسهیلات ازدواج جوانان برای ثبت و دریافت این تسهیلات از سوی بانک مرکزی به یمن سفر رهبری شد.

بانک مرکزی سامانه تسهیلات ازدواج جوانان را باز کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن قلی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع مدیران عامل بانک‌های کشور با بیان اینکه درخواست‌های زیادی برای ثبت و دریافت تسهیلات از سوی جوانان این استان وجود دارد، تصریح کرد: این سامانه می‌تواند به مدت محدودی برای جوانان استان باز تا در مهلت مقرر جوانان اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی گفت: امسال 18 هزار زوج در استان در سامانه یاد شده ثبت نام کرده و 10 هزار زوج دیگر نیز اکنون در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند که باید برای پرداخت این تسهیلات تدبیر شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه از سویی ازدواج جوانان مورد تاکید مسئولان بوده و از سویی در ماه‌های اخیر مشکلاتی در ثبت نام جوانان برای دریافت این تسهیلات وجود دارد، خواستار رفع این مشکل شد.

قلی‌زاده همچنین پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را در خراسان شمالی به خاطر مشکلات اشتغالزایی ضروری عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های ما توجه مدیران بانک‌ها به مشاغل خانگی است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه عمده تسهیلات سفر رهبری در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری است، گفت: در این راستا نشست‌های متعددی در ریاست جمهوری و بانک‌های عامل برگزار شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه با گذشت چند ماه از سفر رهبر انقلاب برخی مشکلات در اختصاص تسهیلات سفر رهبر انقلاب از سوی برخی از بانک‌ها وجود دارد، افزود: به عنوان نمونه براساس یکی از بندها سهم تسهیلات گردشگری از سوی یکی از بانک‌ها در استان 50 میلیارد ریال بوده که با وجود اعلام مسئولان مربوطه، تاکنون ابلاغ نشده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه خراسان شمالی در بخش پذیرش طرح‌ها جزو 10 تا 11 استان برتر است، گفت: با این وجود در زمینه عقد قراردادها در استان باید بیشتر تلاش شود.

قلی‌زاده یکی از مشکلات در خراسان شمالی در سیستم بانکی را کمبود نیروی انسانی و شعبه‌های بانکی عنوان کرد و افزود: از این رو انتظار می‌رود تا خراسان شمالی به صورت ویژه دیده شود.

وی همچنین بر سرمایه گذاری و حمایت بانک‌ها از واحدهای هولدینگ در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با وجود ظرفیت‌های بالا در بخش کشاورزی استان مثل انگور، شیر، گوجه فرنگی و غیره، لیکن بخش زیادی از این تولیدات به صورت خام از استان خارج می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی همچنین از ابلاغ 10 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به این استان در قالب سفر رهبری خبر داد.

نشست مدیران عامل بانک‌های کشور با حضور مدیران عامل بانک‌های ملی، صادرات، صنعت و معدن، معاون صندوق توسعه ملی و همچنین شماری از اعضای هیئت مدیره بانک‌های عامل در ساختمان شماره یک استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب اسلامی 19 تا 26 مهر ماه امسال به مدت هشت روز مهمان مردم ولایتمدار استان خراسان شمالی بودند.

انتهای پیام/63002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول