اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور منابع آب نوشهر و چالوس خبر داد

مطالعه ایجاد سامانه هشدار سیل در کلاردشت

خبرگزاری فارس: مدیر امور منابع آب نوشهر و چالوس از مطالعه ایجاد سامانه هشدار سیل در کلاردشت خبر داد و گفت: این سامانه در صورت تصویب و تأمین اعتبار، اجرایی می‌شود.

مطالعه ایجاد سامانه هشدار سیل در کلاردشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از کلاردشت، پروژه احداث دیوار حفاظتی رودخانه سردآبرود کلاردشت در دو مقطع به بهره‌برداری رسید.

مدیر امور منابع آب نوشهر و چالوس ظهر امروز در این مراسم با اشاره به این‌که این دو مقطع در شهر حسن‌کیف و روستای لش‌سر قرار دارد، اظهار داشت: پروژه دیوار حفاظتی کلاردشت مقطع یک در ساحل چپ رودخانه سردآبرود در شهر حسن‌کیف به منظور حفظ جاده و جلوگیری از خسارت اجرا شد.

حسن میرزاآقایی ادامه داد: مبلغ قرارداد این پروژه شش میلیارد و 581 میلیون ریال بود که از محل ماده 12 ستاد بحران تأمین شد.

وی طول دیوار بتن مسلح را 302 متر و دارای سه متر ریشه از کف بستر و ارتفاع ساق 3.5 متر عنوان کرد و گفت: مرمت سردهنه سنتی، تسطیح بستر رودخانه و خشکه چینی در کنار دیواره، تثبیت بستر رودخانه و نصب نرده حفاظتی به طول حدود 300 متر از مشخصات فنی این طرح است.

میرزاآقایی درباره مقطع دو نیز عنوان کرد: این مقطع نیز در ساحل چپ رودخانه سردآبرود واقع در روستای لش‌سر به منظور حفظ جاده و جلوگیری از خسارات به مستحدثات مجاور اجرایی شد.

وی میزان اعتبار این پروژه را 3 میلیارد و 108 میلیون ریال عنوان کرد و مدت زمان اجرای آن را شش ماه عنوان کرد.

مدیر امور منابع آب نوشهر و چالوس همچنین درباره مشخصات فنی مقطع دو گفت: طول دیوار بتن مسلح 120 متر و دارای 2,5 متر ریشه از کف بستر و ارتفاع ساق سه متر است.

وی همچنین طول دیوار ریپ رپ‌شده را 110 متر عنوان کرد و ادامه داد: احداث برید عرضی در عرض رودخانه به منظور تثبیت بستر رودخانه و حفظ پل پایین‌دست به طول 18 متر، تثبیت بستر رودخانه با سنگ آرمور در پایین‌دست و بالادست برید عرضی به طول 60 متر و عرض 18 متر و احداث سکوی بتنی روی دیوار ریپ رپ شده برای نصب نرده حدود 50 متر از جمله مشخصات فنی این مقطع است.

میرزاآقایی در پایان از در دست مطالعه بودن ایجاد سامانه هشدار سیل در کلاردشت خبر داد و گفت: این سامانه در صورت تصویب و تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

انتهای‌پیام/86012/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول