اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین خبر داد

برگزاری نخستین جشنواره ملی سرود و آهنگ‌های انقلابی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: بر اساس برنامه‌ها و چشم‌انداز پیشروی سازمان فرهنگی ورزشی در سال آینده نخستین جشنواره ملی سرود و آهنگ‌های انقلابی در قزوین برگزار خواهد شد.

برگزاری نخستین جشنواره ملی سرود و آهنگ‌های انقلابی در قزوین

سعید وزیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: به پشتوانه افتخارات گذشته مرکز استان قزوین در حوزه سرود و آهنگ‌های انقلابی در سال 92 جشنواره ملی سرود و آهنگ‌های انقلابی در این استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همسرایان فجر چهارمین کار مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی سازمان فرهنگی ورزشی محسوب می‌شود که سه ماه زمان صرف ساخت آن شده است.

وزیری‌نژاد از برگزاری جشنواره سرود و آهنگ‌های انقلابی به همت سازمان متبوع خود در سطح کشوری به پشتوانه مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی قزوین خبر داد و گفت: پیشنهاد انجام این کار در اجلاس آینده معاونان فرهنگی کلان شهرها و مراکز استان‌ها مطرح خواهد شد تا شهرمان میزبان برگزاری جشنواره‌های سرود با موضوعات شهروندی و یا مناسبتی همچون نوروز، دهه فجر و اعیاد بزرگ ملی و مذهبی باشد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: ضمن تقدیر از برندگان این جشنواره، گروه‌های سرود شاخص، در برنامه‌های کلان شهرهای مختلف شرکت خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه سرود مهم ترین ابزار برای انتقال پیام انقلاب، مأموریت‌های نظام جمهوری اسلامی و شهرداری‌ها به جامعه محسوب می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت دو سرود دیگر به عنوان پنجمین و ششمین سرود با عنوان‌های «شهروندی» و «رسول مهربانی» در دستور کار این مرکز قرار گرفته، در سال آینده بودجه خوبی برای ساخت آن ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

وزیری‌نژاد با بیان اینکه ایجاد مرکز سرود و فعالیت‌هایی که تاکنون در این حوزه به انجام رسیده احیای گذشته قزوین را رقم خواهد زد، ابراز داشت: شناسایی و بازسازی سرودهای شاخص و انقلابی گذشته از جمله مأموریت‌های این مرکز محسوب می‌شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: احیای سرود «بسیج» و ارسال آن به تمامی مراکز فرهنگی سراسر کشور در قالب نرم‌افزار در دستور کار سازمان قرار گرفت چرا که این سرود جزو افتخارات قزوین در دهه 60 محسوب می‌شود و سال 67 در محضر امام خمینی (ره) به اجرا در آمده و مورد استقبال قرار گرفته است.

وزیری‌نژاد تأکید کرد: در کنار تولید آثار جدید، توجه به آثار گذشته و بازسازی آن ها در دستور کار مرکز سرود سازمان قرار گرفته چرا که در راستای رسالت‌ها و مأموریت‌های تدوین شده بوده است.

وی در پایان عنوان کرد: روند احیای سرودهای شاخص قزوین در مرکز سرود همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، پس از مشخص شدن زمان دقیق برگزاری جشنواره ملی سرود و آهنگ‌های انقلابی در سال آینده، نسبت به اطلاع‌رسانی‌های مربوطه اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/2667/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول