اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کاشان:

«مشروعیت الهی» و «مقبولیت مردمی» مختص به انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان از «مشروعیت الهی» و «مقبولیت مردمی» به عنوان ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی نام برد.

«مشروعیت الهی» و «مقبولیت مردمی» مختص به انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد در اختتامیه دومین نمایشگاه دستاوردهای مشاغل خانگی شهرستان کاشان با اشاره به دو ویژگی منحصر به فرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: نخستین ویژگی منحصر به فرد انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی که سایر انقلاب‌ها و نظام‌های دیگر جهان از آن بی‌‌بهره‌اند نشأت گرفته شده از آموزه‌های اسلام ناب است.

وی با یادآوری دو انقلاب معاصر که سایر انقلاب‌های شکل‌ گرفته منهای انقلاب اسلامی از آن ها الهام گرفته‌اند، بیان داشت: شکل‌گیری انقلاب فرانسه در سال 1789 میلادی که با شعار اومانیزم، انسان‌محوری و حکومت منهای خدا پا به عرصه سیاست گذاشت به همراه انقلاب اکتبر 1917 میلادی روسیه نیز که بر مبنای نفی خدا نظام سیاسی‌اش ایجاد کرد، نمونه‌های شاخصی در مورد انقلاب‌های فاقد مشروعیت الهی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه مشروعیت انقلاب اسلامی از غدیر گرفته شده، تصریح کرد: در نظامی که حق حکومت تنها به امام معصوم نصیب شده از سوی پروردگار تعلق دارد و در زمان غیبت آن امام هم تئوری ولایت فقیه مطرح می‌شود، به طور مسلم مشروعیت الهی حکم فرما است.

رضوان‌نژاد خاطر نشان کرد:‌ این مشروعیت الهی است که ملت‌های حاضر در موج بیداری اسلامی را ناگزیر می‌کند، انقلاب اسلامی را به عنوان تنها نظام مبتنی بر اسلام ناب الگوی خود قرار دهند.

وی سپس به تبیین جایگاه مقبولیت مردمی در جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: حضور یکپارچه و بی‌نظیر ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال به عنوان مانور بزرگ مقبولیت مردمی نمونه خوبی برای اثبات این ویژگی انقلاب اسلامی است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش‌های گوناگون به ذکر برخی از آن ها در حوزه سلامت و دفاعی پرداخت: در حالی که قبل از انقلاب تعداد پزشکان بومی و ایرانی در منطقه‌ای چون کاشان در اقلیت بود پس از انقلاب پزشکان و جوانان تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) موفق شده‌اند، نه تنها کشور را در این عرصه به خودکفایی برسانند، بلکه شاهد صدور و اعزام بسیاری از آن ها به مناطق و کشورهای دیگر دنیا نیز هستیم.

رضوان‌نژاد متذکر شد: در حوزه دفاعی قبل از انقلاب حتی آموزش عادی خلبانان نیز در خارج از کشور صورت می‌گرفت، اما امروز هواپیمای معادل اف.14 توسط دانشمندان جوان ما ساخته و به فضا پرواز می‌شود و یا در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با وجود تحریم‌ها پیشرفت‌هایی بزرگ حاصل می‌شود.

وی در پایان دبیرخانه کارگروه اشتغال را از کارگروه‌های فعال و منظم دولت‌های نهم و دهم در شهرستان نامید و از همه نهادها و بخش‌های عضو و کارآفرینان عرصه اشتغال شهرستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/63009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول