اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

انقلاب اسلامی ایران غرب را به زانو درآورده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: انقلاب و نهضت جمهوری اسلامی ایران نه تنها امروز محکم‌تر و استوارتر از گذشته است، بلکه غرب را نیز به زانو درآورده است.

انقلاب اسلامی ایران غرب را به زانو درآورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر ظهر امروز در آیین افتتاحیه 28 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار داشت: در گذشته دنیا از لحاظ فکری به دو اردوگاه ابرقدرت شرق و غرب تقسیم می‌شد که دنیا را به نفع خود مرزبندی و حکومت می‌کردند.

پژمان‌فر با یادآوری اینکه، این دو مکتب قصد داشتند، تمام دنیا را تحت سیطره خود داشته باشند، ادامه داد: در این زمان بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با قد برافراشتن بر ضد این دو ابر قدرت، مکتبی به نام اسلام را معرفی کرده و فرمودند: مکتب اسلام مکتبی است که در آن هیچ بن‌بستی وجود ندارد و دین توانایی آن را دارد که به تمامی نیازهای جامعه پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب بستر گفت‌وگوی دینی محیا نبوده و دین فقط به بعضی مسائل مختصر احکام و تاریخ محدود می‌شد،خاطر نشان کرد: امروزه دین در تمام مسائل نظام و جامعه تزریق شده و تحولات عظیمی به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلام ایران در مدت زمان کوتاهی پس از شکل‌گیری نظام اسلامی با ارسال نامه‌‌ای به گورباچوف، آخرین رئیس جمهور شوروی نابودی کمونیست در شرق را نزدیک دانسته و پیروی از غرب را هم بی‌فایده دانست و امروز ما شاهد این پاشیدگی در شرق هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با توجه به پیش‌بینی‌های امام خمینی(ره) در مورد غرب تأکید کرد: امروز ما شاهد آن هستیم که غرب از درون در حال فروپاشی است؛ این فروپاشی از خود آمریکا آغاز و به اروپا و دیگر کشورهای غربی رسیده است.

وی افزود: باور غرب بر این بود که به زودی دنیا تک قطبی و در اختیار آنان است، اما امروز شاهد آن هستیم که آمریکا تمام چالش‌هایی که برای دنیا ایجاد کرد در حال حاضر گریبان خود آمریکا را گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های منطقه است، بیان داشت: آمریکا و غرب از این پیشرفت و اعمال نفوذ ایران کاملاً تحت تأثیر رفته و می‌ترسند و مطمئناً با تمام قدرت خود در جهت اختلال این نظام می‌کوشند.

پژمان‌فر عنوان کرد: یکی از دسیسه‌های دیگر غرب پس از انقلاب، موضوع تجزیه ایران بود که بابصیرت و آگاهی مردم و اقوام مختلف این موضوع نه تنها سبب تجزیه ایران نشد، بلکه سبب اتحاد بیشتر مردم ایران شد.

وی ابراز داشت: هشت سال جنگ تحمیلی هم یکی از دسیسه‌های دشمنان این نظام بود که خود تبدیل به فرصت بزرگی برای رشد و خودباوری این نظام شد.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این موضوع که در حال حاضر ایران یکی از کشور‌های تأثیرگذار در دنیا است، اذعان داشت: در حال حاضر ایران در حال گذر از یک شرایط اقتصادی سخت و یک جنگ اقتصادی بزرگ با مشکلاتی روبروست و متقابلاً آمریکا و کشورهای غربی نیز تحت فشار زیاد اقتصادی هستند و این خود نشانگر تأثیرگذاری ایران بر غرب و اروپا است.

پژمان‌فر متذکر شد: غرب دنیا را به سه دسته کشورهای پیشرفته اروپای، کشورهای در حال توسعه و اطرافیان خود غربی‌ها و دیگر کشورها که جزو کشورهای عقب مانده دنیا هستند، تقسیم می‌کرد که انقلاب اسلامی ایران تمام این معادلات غلط را بر هم زد و به دنیا ثابت شد که همه چیز برای غرب نیست و آنها نمی‌توانند تصمیم‌گیرنده‌های دنیا باشند.

وی افزود: در حال حاضر تمام دنیا این را پذیرفته است که بدون هماهنگی، همفکری و رضایت ایران نمی‌توانند تصمیمات مهمی اخذ و برنامه‌ای داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در پایان با توجه به گذشت دو سال از مسئله سوریه و مداخله و حمایت‌های بی‌دریغ مالی و نظامی غرب، این موضوع هنوز بی‌نتیجه مانده و امروز غرب خود دست‌ها را بالا گرفته و به این نتیجه رسیده‌اند که بحران سوریه جز با میانجی‌گری و همکاری ایران نتیجه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/70018/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول