اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی الوند:

خدمت‌رسانی به مردم وظیفه مسئولان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی الوند گفت: خدمت‌رسانی به مردم وظیفه مسئولان بوده و باید این امر بی‌منت صورت گیرد، چرا که هرچه داریم از ملت داریم.

خدمت‌رسانی به مردم وظیفه مسئولان است

مجید معروفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در سازمان حمل و نقل عمومی شهر الوند که در دهه فجر به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: تمام پروژه‌های سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در راستای ارایه خدمات بیشتر و بهتر به مردم و سهولت شهروندان است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در طول تاریخ انقلاب پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است، بیان کرد: خدمت‌رسانی به مردم وظیفه مسئولان بوده و باید این امر بی‌منت صورت گیرد، چرا که هرچه داریم از ملت داریم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی الوند با اشاره به پروژه‌های جدید اتوبوسرانی و تاکسیرانی الوند اذعان داشت: یکی از پروژه‌های این سازمان هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی الوند بوده که با بهره‌برداری از این پروژه، کارت‌های الکترونیک قابل شارژ جایگزین وجه نقد خواهد شد و شهروندان توسط آن می‌توانند کرایه حمل و نقل و جابه‌جایی خود را پرداخت کنند.

معروفی افزود: با استفاده از فناوری دستگاه‌های نصب شده در تاکسی‌ها، مبلغ کرایه مسافران از طریق تاکسی‌ متر با دقت بسیار بالایی محاسبه شده و پرداخت کرایه حتی با دریافت رسید چاپی از این دستگاه صورت می‌گیرد.

 

وی ابراز کرد: با استفاده از این سیستم، کنترل و نظارت بر فعالیت‌های تاکسی‌رانان از طریق شبکه اینترنتی میسر خواهد شد و با این امکان، محل تاکسی‌های در حال فعالیت، ساکن و خاموش مشخص می‌‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ارسال پیامک همگانی یا مختص به یکی از رانندگان و یا دریافت پیامک از رانندگان نظیر درخواست مرخصی از طریق این سامانه امکان‌پذیر بوده و رانندگان برای گرفتن مرخصی دیگر نیاز ندارند به سازمان مراجعه کنند.

لازم به ذکر است؛ تعدادی از رانندگان الوندی این دستگاه را بر روی تاکسی‌های خود نصب نکرده‌اند و به دلایل مختلف حاضر به استفاده از این تکنولوژی نیستند که البته گفته شده تا اواسط اسفند ماه تمامی تاکسی‌های شهر الوند هوشمند شده و در اوایل سال 92 نیز اتوبوس‌های خطوط واحد به این امکان تجهیز خواهند شد.

معروفی با اشاره به بهره‌برداری از آزمایشگاه آنالیز روغن در پارکینگ و تعمیرگاه تخصصی اتوبوسرانی بیان کرد: پایش کیفیت روغن موتور قبل از استفاده و آگاهی از استاندارد بودن آن از طریق این دستگاه صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از روغن‌های موجود در بازار بازیافتی است، این مهم سبب می‌شود روغن به مرور زمان خاصیت خود را از دست داده و زودتر از تاریخ درج شده روی قوطی، کیفیت خود را از دست دهد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی الوند اذعان داشت: از آنجایی که هر قطعه از موتور از یک نوع آلیاژ فلزی ساخته شده است، آنالیز نمونه ذرات روغن کار کرده قسمت آسیب دیده موتور را آشکار می‌سازد.

 

معروفی ابراز داشت: عیب‌یابی سریع این دستگاه سبب می‌شود از آسیب دیدن موتور تا حد مطلوبی جلوگیری کرده و از طرفی علاوه بر جلوگیری از خسارت سنگین، هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش دهد.

وی با اشاره به پروژه ساخت سایبان ایستگاه تاکسی‌های مسیر الوند به قزوین و محمدیه اظهار کرد: این پروژه که با مساحت 400 متر مربع در مرکز شهر واقع شده است، با به کارگیری استانداردهای لازم، علاوه بر ایمن بودن، از ظاهری زیبا برخوردار است و با استفاده از این سایبان، رانندگان تاکسی و مسافران از تابش خورشید، بارش باران و برف محفوظ خواهند ماند.

این مسئول در ادامه با اشاره به پروژه‌های آتی سازمان اتوبوسرانی الوند خاطر نشان کرد: حدود 20 دستگاه اتوبوس با تعمیر، بازسازی و نوسازی کامل، اوایل سال آتی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد شد.

 

گفتنی است؛ این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال با حضور احمد عجم استاندار قزوین، حجت ‌الاسلام علی عادل‌پور امام جمعه شهر الوند، غلامرضا حسن‌پور فرماندار شهرستان البرز، سعید آگشته شهردار الوند و اعضای شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری رسیدند.

انتهای پیام/77007/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول