اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفا مشهد:

خدمت‌رسانی ویژه شرکت آبفا مشهد در مناطق محروم مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب مشهد با تاکید به خدمت‌رسانی در مناطق محروم گفت: تمرکز شبکه‌های فاضلاب شرکت آبفا در سال‌های اخیر در مناطق محروم شهر بوده است.

خدمت‌رسانی ویژه شرکت آبفا مشهد در مناطق محروم مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن شاه‌عالمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمرکز شبکه‌های فاضلاب شرکت آبفا در سال‌های اخیر در مناطق چهار و پنج جمعیتی بوده و هم‌اکنون در مناطق سیدی، گلشهر، طبرسی و التیمور در حال تکمیل شبکه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب مشهد گفت: تا پایان سال 92 تمام شبکه‌های فاضلاب مشهد به اتمام می‌رسد و با ساخت دو تصفیه‌خانه جدید خین عرب و التیمور دیگر شاهد فاضلاب خام جاری شده در کشف‌رود نیستیم.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب مشهد با بیان اینکه روند ساخت این تصفیه‌خانه‌ها در حال حاضر با بیش از 40 درصد پیشرفت در حال انجام است، تصریح کرد: با در مدار قرار گرفتن این دو تصفیه‌خانه ظرفیت تصفیه‌خانه‌های مشهد به 250 هزار مترمکعب افزایش پیدا می‌کند.

وی به مشکل کمبود 30 درصدی آب مشهد در سال 85 اشاره و افزود: تا سال 85 مشهد با 600 هزار مشترک با معضل کمبود آب و جیره‌بندی مواجه بود اما هم‌اکنون با گذشت 6 سال و افزایش دو برابری جمعیت فشار متوسط حدود یک اتمسفر نسبت به سال 85 ارتقا یافته و مسئله کمبود آب در دومین کلانشهر ایران به میزان زیادی مرتفع شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب مشهد با اشاره به اهمیت و مؤثر بودن تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری در روند اجرای پروژه‌ها،بیان کرد: در سال 87 که آب سد دوستی به مشهد رسید هیچ ردیف بودجه‌ای برای توزیع آب سد دوستی در سطح شهر وجود نداشت، که با تصویب این مصوبه در شورای اسلامی مشهد ، آبرسانی در 700 نقطه شهر اصلاح و توسعه یافت و فشارهای داخل مناطق اصلاح شد.

وی با بیان اینکه کل اعتبار در سال 91 یک میلیارد تومان بوده، عنوان کرد: در سال جاری 60 میلیارد تومان پروژه فاضلاب تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب مشهد تاکید کرد: 59 میلیارد تومان باقی مانده از محل فروش انشعابات، صرفه‌جویی و از محل این ردیف‌ها تامین شده است.

وی با اشاره به انتقال آب سد ارداک به مشهد افزود: آب این سد 40 میلیارد تومان هزینه وارد مشهد شد که اکنون برای توزیع و توسعه شبکه آن در غرب شهر با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب مشهد افزود: شورای شهر همواره یار و مددکار صنعت آب بوده و توفیقاتی را که در آبرسانی و ارائه خدمت در سطح شهر به دست آورده‌ایم به سبب حمایت‌های بی‌دریغ اعضای شورای شهر از شرکت آبفا است.

انتهای پیام/70002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول