اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان:

تحریم‌ها در خدمت‌رسانی شرکت توزیع برق اصفهان تأثیر نداشته است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: تحریم‌ها در خدمت‌رسانی شرکت توزیع برق اصفهان تأثیر نداشته است.

تحریم‌ها در خدمت‌رسانی شرکت توزیع برق اصفهان تأثیر نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید علاقه‌مندان یکشنبه شب در نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه درباره دیجیتالی شدن کنترهای برق اظهار کرد: از سال 86 شرکت‌های توزیع برق ملزم شدند کنترل‌های نصبی را به دیجیتالی تبدیل کنند تا بتوان در سه بازه برق را کنتر و برای هر بازه تعرفه مشخصی را اعمال کنیم.

وی افزود: از 930 هزار مشترک برق اصفهان 300 هزار تا به صورت دیجیتالی درآمده است و بقیه موارد نیز به مرور در طی سال‌های آینده دیجیتالی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تاکید کرد: البته در حال حاضر با توجه به عدم تأمین بودجه لازم و به لحاظ بهره‌وری این مسئله در اولویت برنامه‌های وزارت‌خانه قرار ندارد، البته در صورت خرابی کنتور و مشکلات دیگر کنتر به طور حتم تعویض انجام می‌شود.

وی با اشاره به مبحث اقتصاد مقاومتی در برق تصریح کرد: در صنعت برق سه بخش تولید، انتقال و توزیع وجود دارد که در بخش توزیع صنعت برق خودکفایی 100 درصد رسیده‌ایم.

علاقه‌مندان ادامه داد: تحریم‌ها در خدمت‌رسانی شرکت توزیع برق اصفهان تأثیر نداشته است اما افزایش قیمت‌ها و تورم ماه‌های اخیر باعث کندی تعدادی از پروژه‌های این شرکت از جمله واگذاری انشعابات و قرائت از راه دور مشترکان این شرکت شده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان دارای بهترین وضعیت روشنایی معابر شهری است، تاکید کرد: تأمین روشنایی پارک‌ها و فضای سبز بر عهده شهرداری و بخش بزرگ‌راه‌ها و معابر بر عهده شرکت توزیع برق اصفهان است و این دو ارگان با همکاری یکدیگر اصفهان را به یکی از برترین شهرها در زمینه روشنایی معابر تبدیل کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: این نکته در این زمینه قابل تذکر است که از دیدگاه مدیریت مصرف نگهداری روشنایی اولویت نخست در وزارت نیرو است و توسعه روشنایی مباحث آخر را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب‌های گردشگری  کشور است، اضافه کرد: با توجه به لزوم سامان‌دهی شبکه‌های برق اصفهان این شبکه‌های زمینی شده ا و به کمک شهرداری در حال گسترش زمینی‌سازی شبکه‌های برق در قسمت‌های بیرون از شهر نیز هستیم.

علاقه‌مندان اضافه کرد: با وجود اینکه کابلی کردن و زمینی کردن شبکه‌ها هزینه زیادی در بر دارد اما برای زمینی کردن شبکه‌های جدید برق از صفه تا شمال شهر کانال احداث شده است.

وی در ادامه  با اشاره به قرائت از راه دور کنتور برق در اصفهان  اظهار کرد: این موضوع حرکتی نو در ایران محسوب می‌شود و دو شهر مشهد و اصفهان در این زمینه پیشتاز هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: در این میان از هشت هزار و 500 مشترک دیماندی(صنعتی با بار بالا) که 57 تا 60 درصد مصرف برق توسط آنها صورت می‌گیرد چهار هزار و 400 مشترک کنتورشان از راه دور قرائت می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال طراحی سامانه‌ای هستیم تا بتوانیم با تبادل اطلاعات درباره میزان مصرف مشترکان به مدیریت مصرف آنها کم کنیم.

علاقه‌مندان اضافه کرد: در صورتی که مشترکان شماره همراه خود را در اختیار شرکت بگذارند یا به شماره 2000121 پیامک کنند شماره تلفن آنها در بانک مشترکان ضبط و از آن پس تمام قبوض پیش از چاپ و به محض مصاحبه به اطلاع مشترکان می‌رسد که تا کنون 200 هزار نفر در سایت ثبت‌‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: پیش از اجرای این طرح متوسط هر کیلوواتی برق 18تا 20 تومان محاسبه می‌شد که پس از هدفمندی به 43 تومان رسید اما با توجه به اجرا نشدن مرحله دوم و سوم این طرح کشور با افزایش قیمت روبرو شد  و توان اعتباری ما برای بازسازی شبکه‌ها از قبل کم‌تر شده است و تا اصلاح قیمت‌ها این نقصان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درباره بودجه‌های دولتی شرکت توزیع برق تصریح کرد: قرار بود کل بودجه مربوط به توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های برق در اختیار ما قرار بگیرد اما در حال حاضر فقط بودجه جاری شرکت و مبالغ مربوط به انشعابات توسط دولت برگشت داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به طلب های شرکت توزیع برق گفت: بدهکارترین مشترکان جزو ارگان‌های دولتی محسوب می‌شوند و مجموع مطالبات ما در حوزه انرژی برق 12 میلیارد تومان است که 80 درصد آن مربوط به 50 تا 60 مشترک ماست.

انتهای پیام/63008/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول