اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابوترابی‌فرد:

تنها ایران زیاده‌خواهی آمریکا را خنثی کرده است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها ایران اسلامی ما بوده که زیاده‌خواهی آمریکا را خنثی کرده و چالش‌های حقیقی را پیش روی او نهاده است.

تنها ایران زیاده‌خواهی آمریکا را خنثی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در جمع تظاهرکنندگان 22 بهمن در اردبیل اظهار داشت: آمریکا و جهان غرب امروز با اظهار شکست منطقه را در حال ترک کردن است و برای اولین بار آمریکا و رژیم وابسته این کشور معترف هستند که در برابر اقتدار اسلام و عظمت مسلمانان خفت و خواری را باید بپذیرند.

وی به گوشه‌هایی از شکسته شدن هیبت استکبار اشاره کرد و افزود: اگر آمریکا اذعان می‌کند که دو لشکر زرهی آنها در عراق به گل نشسته و یا آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه، عراق، افغانستان، لبنان و سوریه شکست سنگینی را پذیرفتند باید اذعان کند که این بار از موضع ضعف بایستی با اقتدار ایران سخن به میان آورده و وارد میدان شود.

ابوترابی‌فرد به وضعیت ورشکسته اقتصادی، سیاسی و نظامی آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: تنها ایران اسلامی ما بوده که زیاده‌خواهی آمریکا را خنثی کرده و چالش‌های حقیقی را پیش روی او نهاده است.

این مسئول تصریح کرد: اگر آمریکا زمانی ادعا داشت که مسئولیت تأمین آزادی و دموکراسی را دارد امروز به احتضار افتاده و پایگاه حقیقی خود را از دست داده است.

وی خاطر نشان کرد: ما در سیاست خارجی با حفظ منافع ملی، افزایش قدرت و شخصیت‌بخشی تشکیل جبهه مقاومت مؤثر و کارآمدی را دادیم تا در رویارویی با نظام سلطه بتوانیم دشمنان را ناکام بگذاریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در تبعیت از عمود انقلاب اسلامی، رهبری معظم انقلاب مسیر حرکت ملت‌های مسلمان را ترسیم کردیم و با ایمان، عقلانیت و بصیرت تلاش می‌کنیم تا برای جهان اسلام آینده‌ای روشن رقم بزنیم.

ابوترابی‌فرد در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر دفاع مقدس، شهدای والامقام و ایثارگران سلحشور نبودند قطعاً امروز این ملت یک قدرت برتر و فائق در حوزه‌های مختلف نبود.

وی یادآور شد:‌ قطعاً باید بدانیم که تحریم‌ها اقتدار اقتصادی این ملت را زمینه‌ساز شده و مردم ما با تحمل سختی‌ها سعی می‌کنند همچنان در برابر دشمن ایستادگی کنند.

ذخیره صندوق توسعه ملی کشور 40 میلیارد دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابوترابی‌فرد گفت: با کاستن از هزینه‌‌های جاری کشور و تأمین هزینه‌های عمرانی از محل صادرات بایستی درآمد حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی هدایت شود تا ذخیره ارزی کشور موتور محرک اقتصادی و تولیدی باشد.

وی افزود: این انباشته‌ها باید موتور حرکتی اقتصاد ما باشد و ما در مدت دو سال 20 درصد درآمد نفتی کشور را به صندوق واریز کردیم.

ابوترابی‌فرد ذخیره صندوق را 40 میلیارد دلار اعلام کرد و ادامه داد:‌ مجموع ذخایر ارزی خارج از کشورمان به شدت افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ اگر برخی‌ها ادعا می‌کنند که ارزش پول ملی در کشور کاهش یافته باید بدانیم که این کاهش در نتیجه سیاست‌بازی‌های استکبار است و اصل اقتصادی به شمار نمی‌رود.

این مسئول به همفکری نمایندگان مجلس و دولت اشاره کرد و بیان داشت: ما سعی می‌کنیم راهکاری را پیش‌بینی کنیم تا کشور بدون درآمد نفت اداره شود و با این درآمدهای نفتی به سمت تولید تمایل پیدا کند.

ابوترابی‌فرد گفت: براساس اعلام سازمان بین‌المللی انرژی در سال 2020 مصرف انرژی حداقل 111 میلیون بشکه در روز می‌باشد در حالی که حداکثر تولید انرژی فسیلی در آن مقطع 92 میلیون بشکه می‌باشد که هنوز دنیا برای جبران کمبود انرژی فسیلی جایگزینی پیدا نکرده است.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: همه مسئولان و خدمتگزاران این نظام باید با نقشه و برنامه‌ای که رهبر معظم انقلاب تعریف کردند به سمت بی‌نیازی در حوزه اقتصادی حرکت کنند که این با بصیرت و هوشیاری به دست می‌آید و ایران به قدرت برتر جهان تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/62001/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول