اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

‌3800 قطعه صنعت نفت در ایران بومی‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در حال حاضر بزرگترین پروژه‌های صنعت نفت توسط پیمانکاران داخلی در حال اجراست.

‌3800 قطعه صنعت نفت در ایران بومی‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز احمد قلعه‌بانی ظهر امروز در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام در حوزه نفتی نوسازی تجهیزات این صنعت است.

وی افزود: این کار علاوه بر مناطق نفت خیز جنوب در شرکت‌های دیگر همچون فلات قاره، نفت مرکزی و پایانه‌ها نیز انجام شده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: نوسازی تجهیزات نفتی قدرت تولید مستمر و با اطمینان را افزایش داده و خطرات ناشی از پوسیدگی و فرسودگی‌ها را کاهش خواهد داد.

قلعه‌بانی با اشاره به اینکه بومی‌سازی تجهیزات برای سازندگان کشور به کاری ساده و قابل اجرا‌ تبدیل شده است تصریح کرد: در صنعت نفت حدود هشت هزار کالا و تجهیزات مصرفی وجود دارد که سازندگان داخلی تاکنون 3 هزار و 800 قطعه را بومی‌سازی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ما با پشت‌سر گذاشتن مرحله ساخت تجهیزات و قطعات به مرحله ساخت پکیج‌های کامل و سازه‌های مورد نیاز نفت دست یافته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان‌کرد: در این مرحله نیز در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز می‌توان با همکاری کنسرسیوم‌ها، دکل‌‌سازی و پمپ‌سازی به بومی‌سازی دست یافت.

قلعه‌بانی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعت نفت در دست پیمانکاران داخلی است، افزود: با وجود تحریم‌ها هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری سرمایه‌گذاری‌های زیادی در صنعت نفت در حال انجام است که البته  بیش از 60 درصد پروژه‌ها در میادین مشترک است.

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه برپایی صنعت حفاری گفت: در این نمایشگاه حجم وسیعی از تجهیزات و قطعات ساخت کشور به نمایش گذاشته شد که  نشان‌دهنده توان صنعتگران ایرانی است.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: با توجه به دستاوردهای چهارمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی امیدواریم در آینده نزدیک به صادرات تجهیزات به خصوص به کشورهای همسایه از جمله عراق دست پیدا کنیم.

قلعه‌بانی در پایان گفت: استان خوزستان با توجه به موقعیت خود می‌تواند و ظرفیت تجهیزات‌سازی خود را در اختیار این کشور قرار دهد.

انتهای پیام/72008/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول