اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی خبر داد

صادرات 650 میلیون دلار کالای غیرنفتی از آذربایجان‌شرقی به 26 کشور دنیا

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی از صادرات632 هزار تن کالا به ارزش 650 میلیون دلار از این استان به 26 کشور دنیا خبر داد.

صادرات 650 میلیون دلار کالای غیرنفتی از آذربایجان‌شرقی به 26 کشور دنیا

ناصر نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در 10 ماه سال‌جاری ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش یافت.

وی افزود: در 10 ماه امسال بالغ بر 632 هزار تن کالا به ارزش بیش از 650 میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که این میزان کالای صادره در مقام مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 20 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 24 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک تبریز اقلام عمده صادرات را میوه‌های تازه، اشیا پلاستیکی، مواد غذایی، انواع کود، مصنوعات شیشه‌ای، تراکتور و لوازم و قطعات مربوطه و انواع کالاهای صنعتی عنوان کرد و گفت: این اقلام به26 کشور دنیا صادر شده است.

478 هزار کالا از 30 کشور جهان وارد گمرکات آذربایجان‌شرقی شد

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی در مورد میزان واردات کالا در 10 ماهه سال‌جاری اعلام داشت: در مدت 10 ماهه امسال بالغ بر 478 هزار تن به ارزش بیش از 976 میلیون دلار انواع کالا از طریق گمرکات استان پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده که این میزان کالای وارده نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 13 درصد و از نظر ارزش دلاری دو درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نوروزی افزود: چوب و اشیایی چون سیگار، کاغذ و مقوا، مواد اولیه کارخانجات، انواع نخ، قطعات منفصله خودرو فولاد و آهن آلات عمده کالاهای وارده در 10 ماهه امسال بوده که از 30 کشور مختلف دنیا از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

نوروزی میزان درآمد وصولی گمرکات استان را در 10 ماهه امسال مبلغ بر هزار و 947 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ در مقام مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی معادل 15 درصد برخوردار بوده است.

انتهای پیام/60002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول