اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بزرگ داشت حماسه نهم دی:

ارتباط با ایران نوعی مدل جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بزرگ داشت حماسه نهم دی گفت: فشار برای کشانیدن ایران به پای میز مذاکره برای براندازی و فروپاشی بوده و در واقع یک نوع مدل جنگ نرم دشمن است.

ارتباط با ایران نوعی مدل جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان علی محمد نائینی در همایش مدیران و مسئولان و رؤسای ادارات و فرماندهان و شورای پایگاه‌های بسیج این شهرستان اظهار داشت: یکی از مسائلی که انقلاب اسلامی را از دیگر انقلاب‌های جهان متمایز می‌کند زمان انقلاب و ساختار قدرت در دنیای دو قطبی است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای یک اندیشه مدرن در حوزه سیاست اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شکل گرفت و امام راحل مدل جدیدی را به نظام سیاسی دنیا معرفی کرد و تمام قدرت طاغوت و ساواک در برابر قدرت نرم امام راحل فرو ریخت.

این مسئول با اشاره به اعتقاد آمریکا مبنی بر اینکه نظام جمهوری اسلامی موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته و موج ضد آمریکایی را در جهان دامن زده است ابراز داشت: آمریکا معتقد است جمهوری اسلامی بارها و بارها آمریکا را تحقیر کرده است.

به گفته وی، شکست در طبس، تسخیر لانه جاسوسی، شکست در جنگ هشت ساله دفاع مقدس، زمین‌گیر شدن مقابل حماس و حزب‌الله، ناکام‌ ماندن در کودتاها، مستأصل شدن در جنگ‌های داخلی و همچنین شکست در فتنه سال 88 از جمله مواردی است که منجر به تحقیر آمریکا شده است.

 نائینی، جمهوری اسلامی را کشوری استراتژیک در جهان نام برد و با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌تواند از ایران به راحتی چشم‌پوشی کند عنوان کرد: یک ‌هزار و 200 مرکز مطالعاتی در آمریکا روش‌های مختلف مبارزه با ایران را تئوریزه می‌کنند و دولت مردان این کشور نشان داده‌اند همیشه تحت تأثیر مطالعات این مراکز بوده‌اند.

وی افزود: در یک زمان آمریکایی به براندازی سخت و نیمه سخت رسیدند اما پیام جمهوری اسلامی این بود که براندازی جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نیست.

به گفته وی، آمریکا 20 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط صدام حسین دست به تجاوز زد اما امام راحل با بیان اینکه دیوانه‌ای سنگی زده است به شدت دشمن را تحقیر و به مردم ایران روحیه داد.

نائینی بیان داشت: دشمن بعد از جنگ سخت و مبارزات گسترده از براندازی نیز ناامید شد و به فروپاشی از درون نظام پرداختند و فتنه سال 88 که کپی‌برداری انقلاب‌های رنگی بود با استفاده از موقعیت انتخابات و تغییر باورهای ذهنی و القای تقلب به تحریک عده‌ای مبادرت ورزیدند تا آن ها را به کف خیابان‌ها آورده و در کف آن نگه دارند تا به پذیرش تقلب از سوی حکومت برسند.

به گفته وی، دشمنان ملت ایران بعد از شکست در فتنه به ترورهای فراگیر دانشمندان هسته‌ای روی آوردند اما اطلاعات جمهوری اسلامی خیلی زود عوامل ترور را دستگیر و شکست و تحقیر دیگری در پرونده دشمن به ثبت رساند.

رئیس ستاد بزرگ داشت حماسه نهم دی تصریح کرد: دشمن بعد از حماسه 9 دی به این نتیجه رسید که همه راه‌ها اشتباه بوده است لذا جمعیت متوسط به پایین را در کلان شهرها برای ایجاد یک حرکت اجتماعی هدف قرار داد تا با فشار تحریم‌ها و بروز مشکلات معیشتی، زمینه اعتراض، اغتشاش و آشوب را توسط این طبقات که ظرفیت اصلی نظام محسوب می‌شوند مهیا سازند.

به گفته وی در سال‌های گذشته که راهبرد مقام معظم رهبری به طور عمده اقتصادی بود و به عنوان راهبرد اقتصاد مقاومتی مطرح شد به آن توجهی نشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن زمانی دست از خصومت بر می‌دارد که ما دست از آرمان‌های خود برداریم و تسلیم شویم عنوان کرد: خصومت و دشمنی آمریکا قابل هضم نیست چون جمهوری اسلامی هر روز آمریکا را تحقیر می‌کند و دشمنی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی هر روز شدت می‌گیرد.

نائینی در ادامه پذیرش پیشنهاد مذاکره مستقیم از سوی آمریکا را منفعل خواندن و تسلیم شدن جمهوری اسلامی دانست و گفت: فشار برای کشانیدن ایران به پای میز مذاکره برای براندازی و فروپاشی و یک نوع مدل جنگ نرم دشمن است.

به گفته وی فتنه، تحریم، مذاکره، انزوای سیاسی و عناوینی از این دست از مصادیق جنگ نرم دشمن محسوب می‌شود و به همین علت است که مقام معظم رهبری از مقابله با جنگ نرم دشمن به عنوان اولویت اول یاد می‌کنند.

رئیس ستاد بزرگ داشت حماسه نهم دی یادآور شد: امروز دشمن به سناریوی مهار جمهوری اسلامی رسیده است و مهار زمانی در دستور کار قرار می‌گیرد که فروپاشی از درون غیرممکن و اقدامی سخت و پر هزینه باشد.

نائینی با بیان اینکه انتخابات فرصت و دستاوردی کم‌نظیر برای نظام جمهوری اسلامی است اضافه کرد: فرصت از این جهت که انتخابات در جمهوری اسلامی نمایش مردم‌سالاری، مقبولیت نظام، همبستگی اجتماعی و همچنین افزایش قدرت جمهوری اسلامی را به دنبال دارد.

وی انتخابات ریاست جمهوری را مهم ترین انتخابات کشور دانست و گفت: در این انتخابات رئیس جمهور با اختیارات زیادی که دارد می‌تواند در نظام تاثیرگذاری شگرفی داشته باشد به ویژه اینکه انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار با انتخابات شوراهای اسلامی شهر هم زمان است و افرادی که نتوانند در انتخابات ریاست جمهوری سرمایه‌گذاری کنند تلاش خود را به انتخابات شوراها معطوف می‌کنند.

رئیس ستاد بزرگ داشت حماسه نهم دی بیان داشت: این انتخابات اولین انتخابات ریاست جمهوری بعد از فتنه سال 88 است چرا که خیلی‌ها هنوز به دنبال فرصتی برای اثبات خود هستند.

وی با اشاره به اینکه تغییر موازنه قدرت در سطح منطقه بعد از 9 دی با بیداری اسلامی در منطقه رقم خورد، بیداری اسلامی را پاداش حماسه‌سازان 9 دی قلمداد کرد.

نائینی همچنین از مشارکت، رقابت، امنیت، سلامت و نتیجه به عنوان پنج شاخص مهم در انتخابات نام برد و گفت: این پنج شاخصه انتخابات گفتمان نظام و گفتمان رهبری را تقویت می‌کند اما دشمن به دنبال تعدیل اهداف و سیاست‌های نظام است.

وی افزود: امروز ما بیش از هر زمان دیگری به افزایش ثبات سیاسی نیاز داریم چون بی‌ثباتی محصول مشترک غرب و جریان فتنه با توسل به ابزارهای مختلف است. 

انتهای پیام/2406/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول