اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

رهبری نظام تعیین کننده مذاکره است / مذاکره به معنای تحمیل خواسته‌ها نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مذاکره با آمریکا تصمیم نهایی را می‌گیرند.

رهبری نظام تعیین کننده مذاکره است / مذاکره به معنای تحمیل خواسته‌ها نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به سخنان اخیر معاون اوباما مبنی بر مذاکره مستقیم با ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته هم گاه‌گاهی بحث مذاکره را مطرح کردند، ولی ما اعتقاد داریم آنها در بحث مذاکره صادق نیستند و این سخن معاون آقای اوباما باید راست‌‌آزمایی شود.

وی تصریح کرد: سوابق تاریخی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها هر گاه بحث مذاکره را پیش کشیدند، پشت پرده دنبال یک توطئه جدید علیه کشور بودند و اگر واقعا در این بحث صادق هستند باید علامتی از خود بروز دهند.

آمریکا با مشتی محکم و لبی خندان می‌خواهد عرصه را مدیریت کند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها از یک طرف بحث مذاکره را پیش می‌کشند و از طرف دیگر تحریم‌های سخت‌تری را علیه ایران اعمال می‌کنند که به هیچ عنوان نمی‌توان این دو رفتار متناقض را کنار هم ارزیابی کرد و این نشان می‌دهد، آمریکا امروز با مشت محکم و لبی خندان می‌خواهد عرصه را مدیریت کند.

سلیمی با بیان اینکه دولتمردان آمریکا به دلیل موفق نشدن در سیاست و اهداف دست به تغییر تاکتیک زده‌اند، بیان داشت: آنها زمانی که دیدند نمی‌توانند با سیاست تحریم و فشار به ایران ضربه وارد کنند، دست به تغییر روش و تاکتیک زدند و تغییر آنها هم در همین اندازه است که آنها با مشت محکم در عین حال با تبسمی بر لب علیه کشور شیطنت می‌کنند.

وی گفت: اگر آمریکایی‌ها راستگو هستند، چرا اخیرا در حالی که عده‌ای مسئولیت کشتن نیروهای آنها را در عربستان بر عهده گرفته‌اند، باز به دنبال گرفتن غرامت از ایران هستند؟ این حرکت آمریکا امروز هر انسان منصف و ناظر منصفی را به خنده وا می‌دارد به راستی آنها چرا تا به این اندازه شعور جهانی را به سخره گرفتند و تصور می‌کنند فهم جهانیان دچار واپسگرایی شده است؟

چرا همواره در بحث پرونده هسته‌ای ایران اشکال‌تراشی می‌کنید؟

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: سوال اینجاست اگر بحث مذاکره مطرح است، چرا به شیطنت خود ادامه می‌دهید و چرا در بحث پرونده هسته‌ای ایران با وجود مشخص بودن نوع فعالیت‌ها و هزاران نفر روز بازدیدی که داشتید هنوز سنگ‌اندازی می‌کنید، در حالی که بالاترین حق بازدیدها از سایت‌های هسته‌ای در ایران انجام می‌شود و دوربین‌های مأموران 24 ساعته روشن است و ناظران بدون اعلام قبلی سرکشی می‌کنند! شما که می‌دانید ماهیت فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، چرا در این رابطه اشکال‌تراشی می‌کنید؟

سلیمی اضافه کرد: چگونه است همزمان بحث مذاکره را مطرح می‌کنند ولی  در قصه حقوق بشر ایران را متهم می‌کنند، آمریکا میلیون میلیون زندانی دارد و در شرایطی ادعای حقوق بشر می‌کند که در این کشور کسی احساس امنیت ‌نمی‌کند، مدارس آمریکا آماج حملات افراد دیوانه قرار گرفته و خشونت‌های سازماندهی شده و غیر سازماندهی‌شده در این کشور بیداد می‌کند، اگر واقعا آمریکا راست می‌گوید چگونه است که با وجود متهم بودن خود کشور ما را متهم می‌کند؟

دارایی‌های ایران را آزاد کنید

وی با اشاره به بلوکه شدن دارایی‌های ایران از سال‌های پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داد: سوال اینجاست چرا آمریکا دارایی‌های ما را بلوکه کرده‌ است، 34 سال از انقلاب می‌گذرد چرا این دارایی‌ها را فک نمی‌کنند؟ چرا بانک مرکزی را تحریم و سیستم بانکی ایران را قفل می‌کنند؟

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمدید تحریم نفتی ایران گفت: اگر آمریکا قصد مذاکره با ایران را دارد، پس چرا سال به سال تحریم‌های ایران را تمدید و هر سال این تحریم‌ها را سنگین‌تر از سال قبل می‌کند.

وی بیان کرد: تاریخ نشان می‌دهد که آمریکا‌یی‌ها در گفتار راستگو نیستند و امروز به دنبال این هستند ما را در خاک فرو ببرند و از پشت به ما خنجر وارد کنند.

مردم و مسئولان فریب نخورند

سلیمی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید هوشیارانه‌ در برابر این مسائل برخورد کرده و موضوع را با دقت مورد ارزیابی قرار دهند، گفت: افراد باید مواظب باشند فریب این حربه دشمنان را نخورده و مسائل را با دقت مورد ارزیابی قرار دهند.

وی گفت: مذاکره شرایطی دارد، مذاکره به این معنا نیست که آمریکا خواسته‌های خود را تحمیل کند، اگر آنها به این فکر هستند که چون نتوانستند با فشار، تهدید و تحریم خواسته‌های خود را عملیاتی کنند می‌توانند به اسم مذاکره کشور ما را وادار به عقب‌نشینی کنند، سخت در اشتباه هستند.

مذاکره به معنای تحمیل خواسته‌ها نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گذشته نشان می‌دهد گاها برخی از کشورها با عنوان مذاکره زورگویی کرده و خواسته‌‌های خود را به کشورهای دیگر تحمیل کرده‌اند، اما مذاکره یعنی اینکه هر دو طرف گفت‌وگو کنند، گفت‌وگو باید سازنده باشد، دستور جلسات و زمان بندی مسائل کامل مشخص شود، هیچ پیش شرطی آمریکا برای ایران نگذارد، البته آنها باید صداقت خود را در بحث مذاکره نشان دهند، چرا که آنها علیه ما دست به توطئه زده‌اند.

آمریکا غرامت دخالت در کودتای 28 مرداد را پرداخت کند

سلیمی گفت: وزیر خارجه اسبق آمریکا با صراحت اعلام کرد که آمریکا در کودتای 28 مرداد نقش داشته، حال که به اقدام پلید خود اعتراف کرده است، باید تبعات این اقدام را قبول کند، دولتمردان آمریکا از سال 32 تا 57 شاه را بر مقدرات کشور ما حاکم کردند باید خسارت این اقدام را بدهند؟ چرا به ایران غرامت نمی‌دهند، غرامت که نمی‌دهند هیچ بلکه دارایی‌های ما را بلوکه کرد‌ه‌اند.

رهبر انقلاب در خصوص مذاکره با آمریکا تصمیم نهایی را می‌گیرند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مذاکره با آمریکا تصمیم نهایی را می‌گیرد، بیان داشت: بحث مذاکره با آمریکا را رهبر معظم انقلاب تعیین تکلیف می‌کند، رهبری هم به خوبی و با بصیرت کامل بیان کردند دشمنان انقلاب مشت چدنی خود را در دستکش مخملین پنهان کرده‌اند، بحث مذاکره همین مشت چدنی در دستکش مخملین است، آمریکا‌یی‌ها اگر واقعا راست می‌گویند و خواهان مذاکره با ایران هستند باید تمام مسائل عنوان شده را قبول کنند.

به اسم مذاکره نمی‌توانید در امور داخلی کشور دخالت کنید

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: مگر آمریکا در صحرای طبس به ایران حمله نکرد، آثار به جا مانده از این حمله هنوز باقی است، آمریکایی‌ها با کدام توجیه و با کدام مجوز این اقدام را انجام دادند و در کشور ما جاسوسی کردند، جاسوس‌خانه آنها را دانشجویان و جوانان شیر دل ایران اسلامی تسخیر کردند و گفتند فضولی در امور ایران موقوف، اگر دولتمردان آمریکا تصور می‌کنند به اسم مذاکره می‌توانند در امور داخلی کشور ما فضولی کنند، سخت در اشتباه هستند.

انتهای پیام/87002/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول