اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ‌سیداحمد خاتمی با تأکید بر مشارکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن عنوان کرد

فردا؛ مشت آهنین ملت ایران بر دهان دشمنان/ مذاکره با آمریکا ‌محال است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: تا زمانی که آمریکا از موضع قدرت حرف بزند و خود را خدای نفهمی و کله‌شقی دنیا بداند، مذاکره محال است.

فردا؛ مشت آهنین ملت ایران بر دهان دشمنان/ مذاکره با آمریکا ‌محال است

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر امروز در مراسم  گرامی‌داشت یادواره شهیدان هشت سال دفاع مقدس شهرستان نطنز  و در جمع پر شور مردم انقلابی و ولایی نطنز و بادرود به سه موضوع کجا بودیم و کجا هستیم و به کجا می‌رویم، پرداخت و اظهار کرد: 57 سال بدبختی و سیاهی و برده‌داری بر سر مردم مظلوم ایران از جانب حاکمان مستبد حاکم بود.

وی افزود: حاکمانی که از سوی انگلیسی‌ها بر سر کار می‌آمدند می‌بایست بی‌دین، بی‌سواد و برده و مطیع و فرمانبردار باشند که نمونه آن رضاخان قلدر بود که حتی سواد خواندن و نوشتن را نیز بلد نبود.

امام جمعه موقت تهران گفت: خاندان پهلوی در مدت حکومت خویش همواره درصدد بودند تا احکام دین را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: در دوران سیاه 57 ساله، حکومتی دین ستیز؛ عفت ستیز و اخلاق ستیز و لائیک در رأس کار بود و چنان خفقان جهنمی در سراسر کشور به وجود آورده بود که کسی حتی توانایی گفتن یک کلمه بر ضد آنان را نداشت.

خاتمی در ادامه اظهار کرد: اکنون به بر کت خون پاک شهدای انقلاب، آوارگی‌ها و زندان‌ها و شب سیاه به پایان رسید و نسیم نور و روشنایی در سراسر کشور وزیده شد و امروز به برکت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در کشورهای عربی، اسلامی شکل گرفته و دیکتاتورهای مستبد و زورگو در کشورهای یمن، تونس، لیبی و مصر سرنگون شدند و به فضل الهی در آینده نزدیک هم در بحرین حکومت آل خلیفه سقوط می‌کند.

وی به درگیری و کشتار مردم سوریه توسط مخالفان دولت بشار اسد نیز اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت حدود دو سال از آغاز جنگ و درگیری در کشور برادر و مسلمان سوریه و به رغم حمایت آمریکا و برخی کشورهای منطقه در صدور تروریست و تسلیحات، امروز شاهد عقب نشینی آمریکا و ایادی وی و همچنین قبول مذاکره از سوی رئیس گروه معارضان سوریه با دولت قانونی سوریه هستیم.

امام جمعه موقت تهران به نقش مؤثر ایران اسلامی در طی این دوسال اشاره کرد و گفت: مسئولان ایران از ابتدای درگیری و بحران سوریه تاکید کردند که گفت‌وگو و مذارکه سوری می‌تواند در حل مسائل کشور سوریه کمک کند.

وی در ادامه اظهار کرد: آمریکا و برخی از دولت‌های غربی در وادار کردن مردم ایران اسلامی با اعمال فشار و تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده هستند، اما به کوری چشم دشمنان و بدخواهان ملت ایران اسلامی هماند سرو قامت کشیده، استوار و مقاوم ایستادگی کرده و نقشه‌ها و توطئه‌های آنان را یکی پس از دیگری نقش بر آب کردند.

خاتمی به اهمیت مراسم راهپیمایی 22 بهمن ‌‌اشاره کرد و گفت: امسال نیز مردم انقلابی و ولایی سراسر کشور همانند سایر راهپیمایی‌ها پرشورتر و گسترده‌تر در تظاهرات 22 بهمن حضور می‌یابند و همراه و همنفس با سایر مردم  یکبار دیگر مشت کوبنده‌ای بر دهان استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی می‌زنند.

وی به بحث مذاکره با آمریکا نیز اشاره داشت و گفت: تا زمانی که آمریکا از موضع قدرت حرف بزند و خود را خدای نفهمی و کله شقی دنیا بداند، مذاکره محال است، اما وقتی که دست از شیطنت‌ها و قلدرمآبی‌های خود بردارد و به قول امام راحل(ره) وقتی آدم شد «آن زمان  مسئولان کشور فکری خواهند کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکا بداند که آرزوی لبخند را که همان مذاکره با ایران اسلامی است به گور خواهد برد.

به گزارش فارس، در این مراسم حضور مسئولان شهرستان از جمله ائمه جمعه نطنز، بادرود و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان و خانواده‌های معظم شهیدان چشمگیر بود.

در ادامه مراسم حاج مرتضی طاهری از مداحان اهل بیت به نوحه سرایی پرداخت.

انتهای پیام/2301/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول