اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

پیروزی انقلاب واقعه بزرگ و تاریخی عصر معاصر است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: دهه فجر یادآور پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که یک واقعه بزرگ و تاریخی در قرن و تاریخ معاصر و گذشته جهان را نشان می‌دهد.

پیروزی انقلاب واقعه بزرگ و تاریخی عصر معاصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عباس سلیمی ساعتی پیش و همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در جشن بزرگ دهه مبارک فجر ویژه دانشجویان که در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، پیرامون یاد و خاطره پیروزی انقلاب اسلامی سخنانی ایراد کرد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در بخش نخست سخنان خود گفت: این روزها یادآور پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که یک واقعه بزرگ و تاریخی در قرن و تاریخ معاصر و گذشته جهان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: باید انقلاب اسلامی را از یک زوایه خاصی مورد بازبینی قرار دهیم، می‌توان هر انقلابی را از پنج دریچه و پنج فاکتور و عامل مورد مطالعه و ارزیابی قرار داد که این موارد به ترتیب عبارتند از ایدئولوژی انقلاب، رهبری انقلاب، توده انقلاب، مردم آن انقلاب، دستاوردهای آن انقلاب و دشمنان انقلاب که هر کدام از آنها وقت وسیعی را می‌طلبد که انسان به صورت علمی و براساس احساس و هیجان آن را مورد بررسی قرار بدهد و به آن حرکت تاریخی و رویداد اجتماعی نمره بدهد و برای آن جایگاه تعیین کند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این باره ادامه داد: ایدئولوژی انقلاب ما، اسلام و مکتب قرآن است. یعنی همان که خداوند بزرگ در سوره مبارکه آل عمران با این تعبیر از آن یاد می کند که هرکس که مرام و مکتبی را غیر از اسلام تعیین کند هرگز در قیامت از او پذیرفته نخواهد شد و در روز قیامت در شمار کسانی هستند که ضرر کرده اند.

عباس سلیمی با اشاره به نمونه‌هایی از این ایدئولوژی ها افزود: ما ایدئولوژی های دیگری  را که در طول یک قرن گذشته ادعا هایی را مطرح کردند و انقلاب های خونین را برپا کردند دیدیم و شکست و رسوایی آن ها را هم شاهد بودیم.

‌معاون فرهنگی و دانشجویی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث طی سخنانی به تبیین برنامه‌های دهه مبارک فجر ویژه دانشجویان و کارکنان پردیس تهران پرداخت و گفت: امسال توانستیم برنامه‌های مفصلی را تدارک کنیم که این برای مجموعه پردیس تهران باعث افتخار است. 

سروقامت از جمله این برنامه‌ها را برگزاری جشن ویژه دانشجویان و کارکنان و برگزاری مسابقات کتاب خوانی عنوان کرد و گفت: دانشجویان در این مسابقه شرکت کردند و تفسیر سوره فجر را مسابقه دادند و نفرات برتر آن در پایان این مراسم معرفی و با اهدای جایزه از آن ها تجلیل و قدردانی خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی پردیس تهران با اشاره به بیست و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور افزود: مراحل ثبت نام از دانشجویان توسط کانون قرآن و عترت و مدیریت فرهنگی این معاونت درحال انجام است، این مسابقات دارای بخش های شفاهی، کتبی، پژوهشی و ادبی است که دانشجویان می توانند در این رشته ها مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مرحله مقدماتی و دانشگاهی این مسابقات 15 اسفند ماه 91، مرحله منطقه‌ای آن اردیبهشت ماه و مرحله کشوری آن در تیر ماه سال  92 برگزار می‌شود.

سروقامت در بخش پایانی از سخنان خود به موفقیت و افتخارات دانشجویان در این عرصه اشاره کرد و گفت: درسال گذشته یک نفر از دانشجویان پردیس تهران عنوان نخست در بخش حفظ 10 جزء قرآن را در کشور کسب کرد و در بخش حفظ کل قرآن نیز دانشجویان ما در منطقه رتبه نخست را کسب کرد، این ها افتخاراتی است که نصیب دانشجویان شده است.

‌انتهای پیام/2462/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول