اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های قزوین:

رویکرد نوین اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها از برکات انقلاب است

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های استان قزوین گفت: نهادینه کردن رویکرد نوین اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها از آثار و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رویکرد نوین اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها از برکات انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب به مناسبت فرا رسیدن ایام ‌یوم الله 22 بهمن و سال روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دهه فجر را تجدید میثاق با ارزش‌های انقلاب دانست و اظهار داشت: بعد از انقلاب تحولی بنیادین در سیستم زندانبانی اسلامی در زندان‌ها صورت گرفته است.

وی دستاوردهای نظام نوین زندانبانی اسلامی را نتیجه انتخاب درست رویکرد اصلاحی و تربیتی و تغییر نگرش در حوزه زندانبانی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

فراست‌طلب خاطر نشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) نوع نگرش نسبت به بزهکاران و آسیب دیدگان اجتماعی و مقابله با هنجارشکنان از وضعیت پلیسی و امنیتی به رویکرد آموزشی، اصلاحی و تربیتی و درمانی متحول شده و هدف از اجرای مجازات حبس بازدارندگی و تلاش در راستای بازتوانی و باز اجتماعی کردن مددجویان است.

این مسئول با اشاره به دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) در خصوص تبدیل زندان‌ها به دانشگاه بیان کرد: در نظام زندانبانی اسلامی از بدو ورود مددجویان به زندان تا زمان خروج، برنامه‌های آموزشی و درمانی با محوریت آموزه‌های دینی در قالب پروسه های گوناگون ترسیم و تعریف شده و متناسب با سن، جنس، نوع جرم و مدت محکومیت آنان، طبقه‌بندی و در کلاس‌های آموزش و درمانی ساماندهی و آموزش می‌بینند.

وی ترسیم و تبیین برنامه‌های دینی و مذهبی، کاهش آسیب در قالب برنامه‌های متنوع، توجه ویژه مسئولان قضایی کشور به آموزش، توانمندسازی و ایجاد تغییر نگرش و فراهم کردن بستر مناسب برای بازگشت شرافت مندانه مددجویان به جامعه را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در زندان‌های کشور عنوان کرد.

فراست‌طلب ایجاد مراکز مشاوره و روان درمانی، کلینیک‌های مثلثی، توسعه برنامه‌های آموزشی از مقطع نهضت سوادآموزی تا دوره تکمیل و حتی دانشگاهی، ایجاد واحدهای حرفه‌آموزی و اشتغالزایی، ارتقای برنامه‌های دینی و قرآنی، توجه به سلامت جسمانی و تجهیز مراکز ورزشی در رشته‌های مختلف، بهبود و توسعه فضای فیزیکی، ارتقای خدمات حمایتی و توجه ویژه به حمایت از خانواده زندانیان نیازمند و اشتغالزایی مددجویان پس از آزادی و کاهش آمار بازگشت مجدد را از جمله دیگر اقدامات و دستاوردهای نظام زندانبانی اسلامی دانست.

وی ابراز امیدواری کرد و افزود: با توجه به رویکرد تخصصی و علمی سازمان زندان‌ها و محوریت دینی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زمینه تحقق دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) در خصوص تبدیل زندان‌ها به دانشگاه محقق و بستر پذیرش اجتماعی نیز به نحو مطلوب فراهم و هیچ بازگشتی به زندان نداشته باشیم.

فراست‌طلب به اجرای برنامه‌های متنوع زندان‌های استان در دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: بیش از 100 برنامه فرهنگی هنری ورزشی و آموزشی در این ایام در زندان‌های استان برگزار شده است.

مدیر کل زندان‌های قزوین تأکید کرد: این برنامه‌ها با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، برگزار می‌شود و این اداره کل با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی تلاش دارد با اصلاح تربیت زندانیان آنان را به عنوان فردی سالم به جامعه برگرداند.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول