اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

دشمنی استکبار با ایران ریشه در ماهیت انقلاب ما دارد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: دشمنی با ایران مربوط به سال‌های اخیر نیست و از همان ابتدا دشمن با انقلاب به لحاظ ماهوی مشکل داشت و نمی‌توانست این انقلاب را با هویت خاص آن پذیرا باشد.

دشمنی استکبار با ایران ریشه در ماهیت انقلاب ما دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در حاشیه برگزاری یادواره 222 شهید بخش میمه و جوشقان و کام با اشاره به حضور پر شور مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم ما از همان ابتدا در صحنه حضور داشتند و نوع نگاه به مقوله انقلاب یک نگاه متأثر از آرمان‌گرایی دینی است و تابع اعتقادات مردم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همه انقلاب اسلامی را در واقع یک انقلاب در راستای اعتقادات خود می‌بینند و در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم با وجود همه سختی‌هایی که در عرصه‌های مختلف بود چه آنچه که بر دولت تحمیل می‌شد و چه مشکلات داخلی به خوبی برای انقلاب ایستادگی و حتی جان‌فشانی کردند تا نظم برآمده از انقلاب محفوظ بماند.

استاندار اصفهان افزود: البته دشمنی‌های امروز مربوط به دو سال  اخیر و ماه‌های گذشته نیست بلکه از همان ابتدا دشمن با انقلاب به لحاظ ماهوی مشکل داشت و نمی‌توانست این انقلاب را با هویت خاص آن پذیرا باشد.

وی ادامه داد: این دشمنی سبب شد که از ابتدا به اشکال مختلف خودشان را نشان دهند و دخالت‌های سیاسی دخالت‌های اقتصادی و تحریم‌ها  و اگر ملت  قصد داشت با دشمنان خودش مماشات کند باید از همان ابتدا این کار را می‌کرد، اما تجربه بزرگی که از مردم ایران در دست داریم نشان می‌دهد وقتی مردم آمدند در صحنه جنگ در مقابل جمعیت گسترده‌ای که از دولت‌های مختلف شکل گرفته بود ایستادگی کردند یعنی بسیار بیش از آن چیزی که در تصور دشمنان هست قدرت دارند و ما در جنگ تحمیلی با صدام و حزب بعث روبرو نبودیم.

ذاکراصفهانی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای غربی که امروز هم دشمن ما هستند آن موقع هم به دشمن کمک می‌دادند، تصریح کرد: در صحنه‌های دیگر نیز همین‌طور و در سال‌های بعد از جنگ در عرصه سازندگی شاهد این حضور گسترده مردم بودیم.

وی با تاکید بر اینکه متناسب با همین پیش زمینه‌ها و تجربه بزرگی که از قبل داریم، مردم همچنان در مقاطع تاریخی در آنجایی که دشمنی‌ها و فشارهایی به وجود می‌آید باز هم ایستادگی می‌کنند، بیان کرد: این را در سال‌های گذشته دیدیم که چگونه این حضور به خصوص در روزهایی که روزهای ملی ما محسوب می‌شود و روزهایی که متعلق به نظام جمهوری اسلامی است حضور گسترده‌ای دارند.

استاندار اصفهان گفت: امیدوارم امسال هم با شور و نشاط و با همان روحیه انقلابی و آرمان خواهی حضور پیدا کنند چراکه امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت است و چراکه دشمن در ابعاد گسترده‌تری در حوزه اقتصادی خودش را نشان می‌دهد تا جایی که علنی اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که با این فشارهای اقتصادی با این تحریم‌ها کاری کنیم که مردم از نظام و انقلاب اسلامی  بریده شوند و به وضوح این ادعا را دارد و چون این پیش فرض، پیش فرضی است که مردود و غلط و در واقع مردم هم این پیش فرض را نمی‌پذیرند پس به یقین حضورشان در روز 22 بهمن امسال گسترده‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/63001/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول