اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد گیلان خبر داد

افتتاح 34 باب کتابخانه مساجد گیلان در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد گیلان از افتتاح 34 باب کتابخانه مساجد استان در دهه فجر خبر داد.

افتتاح 34 باب کتابخانه مساجد گیلان در دهه فجر

حجت ‌الاسلام سلیمان پورابراهیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه در چند سال اخیر کمیته مساجد دهه فجر به ‌عهده کانون‌های فرهنگی ‌هنری مساجد گیلان است اظهار کرد: این فعالیت‌ها برای معرفی هر چه بیشتر دستاوردهای انقلاب اسلامی به جوانان است.

وی شناخت انقلاب و مسجد به نسل جدید را از مهم‌ترین رسالت‌های این کانون خواند و ادامه داد: دهه فجر فرصت طلایی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به جوانان است.

این مسئول اذعان کرد: در شرایط کنونی که کشور با تهاجم فرهنگی از طریق هجمه به فرهنگ این مرز و بوم است فعالیت‌های فرهنگی در مساجد می‌تواند در مقابله با این گونه تهاجم‌های دشمن مؤثر باشد.

وی از برگزاری 343 ویژه برنامه دهه فجر در مساجد گیلان خبر داد و گفت: در کنار این برنامه‌ها هر ساله چند برنامه نیز به صورت شاخص در مساجد استان برگزار می‌شود.

پورابراهیم آموزش مشاوره خانواده در زمینه‌های مختلف در روستاهای استان را از جمله برنامه‌های شاخص مساجد در ایام دهه فجر خواند و تصریح کرد: شناسایی رابطان مسجد و مدرسه از دیگر برنامه‌های این کانون برای گرما بخشیدن بیشتر به فضای مساجد از دیگر برنامه‌های این کانون‌ها است.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی در روستاها را نیز از دیگر برنامه‌های این کانون عنوان کرد و افزود: این مسابقه از مطالعه آثار شهید مطهری برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد استان با تاکید بر ضرورت توجه به برطرف کردن مشکلات اجتماعی موجود در روستاها، خاطر نشان کرد: این امر مورد تاکید بسیار کانون‌های فرهنگی ‌هنری مساجد واقع شده است.

وی برگزاری همایش یک‌ روزه از ائمه جماعات استان با همکاری بسیج محلات و پایگاه‌های مقاومت مساجد را از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون در ایام دهه فجر خواند و ادامه داد: در دهه فجر کارگاه آموزشی نیز برای ائمه جماعات برگزار می‌شود.

پورابراهیم از افتتاح 34 باب کتابخانه در مساجد استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون بالغ بر 200 کتابخانه در مساجد استان افتتاح شده است که برخی از آن ها به صورت باز یعنی با قرار دادن تعدادی قفسه در شبستان مسجد مورد بهره‌برداری عموم قرار گرفته‌اند.

وی از راه‌اندازی نرم‌افزار مهر مسجد یک و دو برای نخستین بار در مساجد گیلان خبر داد و یادآور شد: با راه‌اندازی این نرم‌افزار کتابخانه‌های مساجد گیلان به کتابخانه‌های سراسری متصل می‌شوند.

این مسئول به ارائه خدمات بیمه به 41 نفر از فعالان کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد 34 کانون فرهنگی‌ هنری مساجد دیگر نیز به مناسبت دهه فجر در گیلان افتتاح می‌شود.

وی برگزاری مسابقه پیاده‌روی خانوادگی، مسابقه عکس با موضوع فجر در مساجد و برگزاری کلاس‌های احکام و قرآن را از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد در ایام دهه فجر ذکر کرد.

پورابراهیم خاطر نشان کرد: در گیلان بالغ بر دو هزار و 500 مسجد وجود دارد که تنها 500 مسجد زیر پوشش کانون‌های فرهنگی‌ هنری قرار دارند.

وی گیلان را برای ساماندهی امور فرهنگی در جلوگیری از موازی‌کاری با دیگر نهادهای فرهنگی نیازمند تاسیس یک ستاد فرهنگی دانست و توجه به حساسیت‌های امور فرهنگی به ویژه در مساجد را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/84002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول