اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه مبارک فجر

17 واحد مسکن مددجویی در بوکان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان گفت : به مناسبت دهه مبارک فجر 17 واحد مسکن مددجویی در بوکان افتتاح شد.

17 واحد مسکن مددجویی در بوکان افتتاح شد

حسین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوکان اظهار داشت: برای اجرای 17 واحد مسکن مهر مددجویی در بوکان یک میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است که از این مبلغ یک میلیارد و 20 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد و 680 میلیون ریال نیز از منابع کمک‌های مردمی و آورده خانوارها بوده است.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن یکی از اولویت‌های خدمت‌رسانی این نهاد است، گفت: برای تحقق این هدف به کمک خیران و مشارکت بیشتر مردم نیاز است.

فتحی بر لزوم مشارکت خیرین در امر ساخت مسکن برای مددجویان این شهرستان به ویژه مناطق روستایی محروم و دور افتاده تأکید کرد و ادامه داد: هم‌اینک 3 هزار و 600 خانوار در این شهرستان تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: چهار درصد جمعیت شهرستان بوکان تحت پوشش کمیته امداد هستند که در هفت ‌ماهه امسال 11 میلیارد و 753 میلیون ریال مستمری به آنان پرداخت شده است.

فتحی به پرداخت 2 میلیارد و 216 میلیون ریال وام کارگشایی به 301 نفر اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال مبلغ یک میلیارد و 492 میلیون ریال به عنوان حق بیمه اجتماعی و صدور دفترچه درمانی بیمه تأمین اجتماعی برای 424 خانوار پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بوکان ابراز داشت: در راستای افزایش آگاهی افراد تحت پوشش، کارگاه‌های آموزشی شامل پیشگیری از اعتیاد، آموزش قبل از ازدواج به دختران در آستانه ازدواج، آموزش مهارت‌های خانواده برای مادران سرپرست و آموزش مهارت‌های زندگی به نوعروسان برگزار می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون به 125 نفر وام خودکفایی امداد و بانکی به مبلغ 5 میلیارد و 812 میلیون ریال به منظور توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان پرداخت شده است.

فتحی درآمد صدقات را در هشت ماهه امسال، 650 میلیون ریال، جشن عاطفه‌ها 870 میلیون ریال و اطعام مددجویان در ماه رمضان را 239 میلیون و 180 هزار ریال عنوان کرد و گفت: افزایش درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.

وی در پایان بیان داشت: مشارکت مردم موجب شده تا خدمات‌رسانی به محرومان سرعت بیشتری به خود بگیرد و مشکلات زیادی از اقشار نیازمند و محروم رفع شود.

انتهای پیام/61006/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول