اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

کشور را با قدرت جوانان بهتر می‌توان ساخت

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با تکیه بر قدرت و توان جوانان و نسل آینده این کشور می‌توان ایرانی مقتدر ساخت که مایه آبرو در سطح جهان و بین‌المللی باشد.

کشور را با قدرت جوانان بهتر می‌توان ساخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در مراسم جشن تجلیل از ستارگان علمی،‌ فرهنگی دانش‌آموزان استان اردبیل اظهار داشت: بزرگ‌ترین دغدغه خاطر مقام معظم رهبری و مسئولان و خدمتگزاران صدیق توجه به رشد و بالندگی ایرانی اسلامی در تمام حوزه‌ها و حل مشکل اقتصادی، تولیدی و اشتغال کشور است که این دغدغه تنها با عزم و اراده جوانان و همت متخصصان آینده برطرف می‌شود.

وی با گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب در مقایسه اوضاع و احوال کشورمان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب تصریح کرد: این مایه مباهات است که جمهوری اسلامی ایران امروز توانسته به عنوان سردمدار حرکت‌های غرورآفرین باشد که الگوبرداری از این مجموعه نفیس مورد تاکید کشورهای آزادیخواه است.

نیکزاد با قدردانی از برپا کنندگان این آیین در تقارن ایام پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هر چقدر جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب بیشتر با این فرهنگ غنی آشنا شوند به همان میزان کشور ما قادر می‌باشد از تهدیدها و ترفندها در امان بوده و خود جوانان با حضورشان حرکت خبیث استکبار را خنثی کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امروز دانش‌آموزان و دانشجویان ما باید راه نرفته بسیاری را طی کنند تا با جبران خسارت‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی که شاهان ملعون بر این کشور تحمیل کردند، بتوانیم به سرعت به اقتدار واقعی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در سه دهه گذشته پله‌های ترقی به سرعت پیموده شده و امروز در یک پیچ تاریخی دیگر که به جهش علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیاز داریم تا بتوانیم کشورمان را در اوج اقتدار نگه داریم.

استاندار اردبیل به هجمه‌های مختلف استکبار از ترور و جنگ گرفته تا تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: ترس دشمن از سابقه این ملت در دفاع از اسلام و آرمان‌هایش است که یک بار در جنگ هشت ساله آن را تجربه کرده است که چگونه این ملت با فداکاری خود لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد.

نیکزاد با یادآوری اینکه فرزندان این انقلاب امروز در سنگری جدید آن هم سنگر علمی دشمن را ناکام گذاشته و تحریم‌ها را به فرصت بالندگی تبدیل کردند، ادامه داد: قطعاً این تحریم‌ها از روز اول انقلاب تاکنون نتیجه‌ای جز به زحمت افتادن استکبار نداشته است.

حضور پزشکان هندی و پاکستانی در شأن این ملت نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه گفت: ‌ما در اوایل انقلاب در رشته‌های مختلف به ویژه پزشکی از رشد و بالندگی قابل توجهی برخوردار نبودیم به طوریکه پزشکان هندوستانی و پاکستانی آن هم بیشتر در قالب دانشجو به مداوای بیماران ما می‌پرداختند اما با گذشت 34 سال جمهوری اسلامی ایران به نقطه‌ای از توان علمی رسیده است که خود صادرکننده علم و فناوری‌های جدید است.

نیکزاد افزود: ما اگر در گذشته وابسته به کشورهای غربی بودیم و حتی قادر به تولید علم در حوزه‌های علوم و فنون درجه دو و سه نبودیم امروز به برکت انقلاب اسلامی تحول علمی در این کشور رخ داده و دانشمندان هسته‌ای ما در صدد اختراعات و اکتشافاتی هستند که غرب را در حیرت گذاشته است.

وی با یادآوری اینکه ایرانیان با قدرت بی‌نظیر خود سال گذشته موفق شدند پهپاد فوق مدرن جبهه استکبار را سالم و تحت کنترل به زمین فرو نشانند، خاطرنشان کرد: آنها در مرحله اول این امر را دروغ اعلام کردند اما با مشاهده تصاویر به زمین نشستن این پهپاد در جمهوری اسلامی ایران حیرت زده شده و نتوانستند اظهار نظری بکنند.

نیکزاد در ادامه سخنان خود اضافه کرد: همه این پیشرفت‌ها و توسعه همه‌جانبه را مدیون خون شهدا و ایثارگران و اراده جوانان این کشور هستیم که سعی کردند در تبعیت از ولایت علم و دستیابی به فناوری‌های جدید را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در ادامه بیان کرد: نسل آینده در برابر عظمت خلق شده این ملت وظیفه سنگینی بر عهده دارند و بهترین بستر و مناسب‌ترین فضا برای دانش‌آموزان و نسل آینده ما فراهم شده تا بتوانند با تخصص، تعهد و عشق به کار ایران اسلامی را روز به روز به سرمنزل مقصود برسانند.

نیکزاد در پایان سخنان خود ادامه داد: راه نجات کشور ما تنها وابسته به مجهز شدن جوانان این مرز و بوم به مؤلفه‌های علم، عقل‌گرایی، ولایتمداری و حفظ وحدت است و نباید در این زمینه کوچک‌ترین غفلتی را مرتکب شویم.

انتهای پیام/62006‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول