اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ورزش و جوانان گلستان مطرح کرد

سه مهره تأثیرگذار در فجرآفرینی انقلاب اسلامی/ پیش‌بینی 13 عنوان برنامه در ستاد امور جوانان

خبرگزاری فارس: معاون ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به اینکه مساجد، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها سه حوزه تأثیرگذار در فجرآفرینی انقلاب اسلامی ایران بودند، گفت: 13 عنوان برنامه در ستاد امور جوانان پیش‌بینی شده است.

سه مهره تأثیرگذار در فجرآفرینی انقلاب اسلامی/ پیش‌بینی 13 عنوان برنامه در ستاد امور جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی بابایی عصر امروز در نشست با خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: اعتبارات سمن‎ها براساس میزان فعالیت آنها تعیین می‎شود و سرانه‎ای در این زمینه وجود ندارد، بنابراین با توجه به برنامه‎‎های سمن‎ها حتی تا 700 میلیون تومان مورد حمایت مالی قرار گرفته‎اند.

وی با بیان اینکه در هر سمن حداقل 30 نفر فعال هستند و سقفی برای آن‎ها در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: تلاش داریم در سال‎های آینده نسبت به جذب بیشتر جوانان در سمن‎ها اقدام شود.

* برگزاری گردهمایی آموزشی و فرهنگی با حضور 400 مربی ورزش در گلستان

معاون ورزش و جوانان گلستان از گردهمایی یک‎روزه آموزشی و فرهنگی مربیان ورزش در 26 بهمن‌ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با حضور 400 مربی ورزش که در سطح استان گلستان فعالیت می‎کنند در کانون «طه» شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

بابایی دیدار با خانواده‎های شهدا و تجلیل از نخبگان را از دیگر برنامه‎های دهه ‎فجر از سوی سازمان ورزش و جوانان استان دانست و تصریح کرد: برگزاری برنامه هم‎اندیشی نخبگان و مسئولان یکی از وظایف ما است تا در سایه آن، مسائل و مشکلات نخبگان استان مطرح و برطرف شود.

وی مسجدمحوری را ضرورتی مهم در جامعه اسلامی یاد کرد و متذکر شد: باید به این مهم اهتمام بیشتری شود، بنابراین در دهه‎ فجر بناست تا به مدت 10 شب برنامه‎های متنوعی در سطح مساجد برگزار شود.

* سه مهره تأثیرگذار در فجرآفرینی انقلاب اسلامی

معاون ورزش و جوانان گلستان در خصوص نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جوانان از ابتدای انقلاب به محوریت امام راحل نقش بسزایی در پیروزی انقلاب ایفا کردند که سه مرکز عمده از جمله مساجد، حوزه‎های علمیه و دانشگاه‎ها در فجر انقلاب اسلامی بسیار تأثیرگذار بوده‌اند.

بابایی با بیان اینکه مساجد به عنوان پایگاه جوانان برای تدوین بسیاری از برنامه‎ها بوده‌اند، عنوان کرد: جوانان نسل اول در پیروزی انقلاب نقش‎آفرین بودند و جوانان نسل دوم در هشت سال دفاع مقدس به دفاع از میهن اسلامی برخاستند و جوانان نسل سوم نیز در حراست و پاسداشت ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای این نظام، رسالت مهمی به عهده دارند.

وی از انعقاد تفاهم‎نامه‎ای با بهزیستی استان در قالب دوره‎های مهارت زندگی برای جوانان خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم‎نامه به منظور ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده در قالب همایش و کارگاه برای جوانان برگزار خواهد شد و بنا داریم با برگزاری اینگونه همایش‎ها، جوانان را ترغیب به ازدواج آسان کنیم.

* پیش‌بینی 13 عنوان برنامه در ستاد امور جوانان

معاون ورزش و جوانان گلستان به اجرای 13 عنوان برنامه در ستاد امور جوانان اشاره کرد و بیان داشت: برنامه‎هایی از جمله هویت، اوقات فراغت، مسکن، اشتغال، آسیب‎های اجتماعی، سلامت، فناوری اطلاعات، آموزش، ازدواج، خانواده و ... تدارک دیده شده که هر یک از موضوعات باید توسط دستگاه‎های متولی پاسخ داده شود.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول