اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

زکات قدرت معنوی جامعه در کاهش آسیب‌های اقتصادی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: زکات چهره زیبایی از ارزش‌های معنوی جامعه اسلامی در خوداتکایی‌های حوزه مالی و اقتصادی است که می‌تواند جامعه را از تنگناها و وابستگی‌ها صیانت کند.

زکات قدرت معنوی جامعه در کاهش آسیب‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در همایش زکات و تجلیل از احیاگران این فریضه الهی اظهار داشت: دین اسلام تنها به معنویت و تجلی ارزش‌ها نظر نداشته است بلکه در کنار تمام احکام و برنامه‌های عبادی، امور مادی و اصلاح‌گرانه در حوزه اقتصادی نیز مد نظر بوده که از این احکام می‌توان زکات و خمس را نام برد.

وی با یادآوری اینکه گرایش به پرداخت زکات می‌تواند ریشه فقر و فلاکت را در جامعه خشک کند، تصریح کرد: اگر همه زارعان و کشاورزان و افرادی که احیای امر زکات برای آنها واجب و تکلیف شرعی است به تعهداتشان عمل کنند در جامعه سراغی از فقر و نداری نمی‌توان یافت و همه عادلانه به منابع و امکانات دسترسی پیدا می‌کنند.

مقدسی با یادآوری اینکه شرط قبولی نماز و روزه پرداخت زکات است، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات به صورت فراگیر می‌تواند جامعه اسلامی را از آسیب‌های اقتصادی مصون نگه داشته و با تعدیل وضعیت اقتصادی در جامعه مشکلات را به حداقل برساند.

این مسئول بیان کرد: در جامعه‌ای که حق محرومان در آن ادا نشود قطعاً تربیت نسل سالم به مخاطره افتاده و جامعه نمی‌تواند ثمره‌ای از اعتدال و اجرای حدود ببرد.

وی به نشانه‌های افراد زکات‌دهنده اشاره کرد و ادامه داد: خداشناسی بارزترین ویژگی پرداخت‌کنندگان زکات است چرا که عده‌ای حاضر نیستند به مال زکوی دست بزنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ستاد زکات شهرستان نیر با قدردانی از راه‌اندازی این ستاد با محوریت کمیته امداد یادآور شد: انسجام و هماهنگی بیشتر با همکاری دستگاه‌های دیگر می‌تواند زمینه یک تحول جدی را در حوزه پرداخت زکات به شکل مطلوب فراهم بیاورد.

مقدسی از افزایش 73 درصدی پرداخت زکات در نیر در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: سهم فقرا و نیازمندان به موقع پرداخت شده و امسال نیز مردم نیر 157 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که سهم فقرا از این میزان حدود 20 میلیون تومان بوده است.

امام جمعه نیر افزود: کمیته امداد مبالغ جمع‌آوری شده زکات را صرف هزینه‌های معیشتی، عمرانی، درمانی و فرهنگی می‌کند تا از این طریق بتواند به دستاوردهای عظیم دست پیدا کند.

انتهای پیام/62006/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول