اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات کشور اعلام کرد

جمع‌آوری 110 میلیارد تومان زکات در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات از جمع‌آوری 110 میلیارد تومان زکات در سطح کشور خبر داد و گفت: پرداخت زکات در چند سال اخیر از رشد تصاعدی و جهشی برخوردار بوده است.

جمع‌آوری 110 میلیارد تومان زکات در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله حسن عالمی چهارشنبه‌شب در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، از زکات به عنوان بنیه مالی حاکمیت اسلامی نام برد و  اظهار کرد:  از صدر اسلام تا دوره حکومت امیرالمومنین(ع) بیت‌المال تنها پشتوانه حکومت‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیت‌المال به عنوان پشتوانه اقتصادی حکومت‌های اسلامی بوده و ثروت اصلی آن از طریق غنائم جنگی و جمع‌آوری زکات تأمین می‌شود.

رئیس ستاد زکات کشور یادآوری کرد‌ در شرایط فعلی که غنایم جنگی شکل خاص خود را داشته و نمی‌تواند منبعی برای تأمین بیت‌المال باشد، از این رو زکات باید تمامی بار سنگین بیت‌المال را بدوش بکشد.

آیت‌الله عالمی خاطرنشان کرد: به همین منظور در زمینه فرهنگ‌سازی و احیای این فریضه الهی در کشور باید به گونه‌ای کار شود که زکات جمع‌آوری شده بتواند پاسخگوی تمام نیازهای  افرادی که به نحوی به بیت‌المال چشم دوخته‌اند باشند و نیازهای آنان را تامین کند.

رئیس ستاد زکات کشور افزود: بیت‌المال باید چنان قدرتی داشته باشد که ایتام، در راه ماندگان، نیازمندان و ضررکرده‌گان بتوانند از آن به نوایی برسند.

وی اضافه کرد:‌ اگر حقوق اصلی بیت‌المال در جامعه به درستی حفظ شود بدون شک تمام نیازها و مشکلات اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه رفع خواهد شد.

آیت‌الله عالمی احیا و عمل به دستورات دین اسلام را امری ضروری خواند که بر هر مسلمانی واجب است و کوتاهی و قصور در این راستا پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: توجه به پرداخت زکات از مهم‌ترین دستورات دین اسلام است و سهل‌انگاری در این زمینه مقبولیت سایر عبادات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس ستاد زکات کشور گفت: حضور آقای قرائتی در بدنه ستاد زکات به دستور مقام معظم رهبری در زمینه گسترش فرهنگ این فریضه الهی موثر بوده و اقدامات خوبی انجام شده است که جای امیدواری دارد.

آیت‌الله عالمی تصریح کرد: اگر چه اقدامات خوبی در راستای جمع‌آوری زکات شده است اما با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور هنوز جا برای کار بیشتر در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان از استان کردستان به عنوان استانی پیشرو در زمینه پرداخت زکات نام برد و گفت: کردستان در این زمینه حرکت روبه جلو داشته است.

انتهای پیام/79002/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول