اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یازدهم ماه جاری

همایش بزرگ زکات در قروه برگزار می‌شود / پرداخت 3.3 میلیارد ریال زکات

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه گفت: همایش بزرگ زکات با حضور مسئولان استانی و کشوری، یازدهم بهمن ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

همایش بزرگ زکات در قروه برگزار می‌شود / پرداخت 3.3 میلیارد ریال زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده در جلسه ستاد زکات شهرستان قروه با اعلام این خبر اظهار کرد: این همایش با هدف بررسی و تبیین نقش و جایگاه زکات در جامعه با حضور کشاورزان، خیرین، مودیان زکات و مبلغین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جمع‌آوری 3 میلیارد و 304 میلیون ریال زکات در سال جاری در این شهرستان گفت: خیرین قروه‌ای امسال 2 میلیارد و 380 میلیون ریال نیز زکات فطره خود را ادا کردند.

شیخی‌زاده با اشاره به اجرای طرح عمرانی در 10 روستای شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر 580 میلیون ریال از محل درآمد زکات گفت: امسال نیز طرح‌های عام‌المنفعه در 7 روستای شهرستان با اعتباری معادل 6 میلیارد و 900 میلیون ریال اجرایی خواهد شد.

فرماندار قروه با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم هر جا سخن از نماز به میان آمده است، زکات نیز مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: تبیین آثار معنوی و دنیوی زکات نقش ویژه‌ای در ترویج و احیای این سنت الهی دارد.

شیخی‌زاده برگزاری چنین همایش‌هایی را در توسعه و گسترش ادای زکات در جامعه بسیار ارزنده دانست و افزود: با تبیین اصل برادری و برابری در اسلام در قالب برگزاری سمینارها و همایش‌های منطقه‌ای و استانی با حضور واجدان شرایط پرداخت زکات می‌توان اصول اسلامی را گسترش داد.

وی با تاکید بر تقویت اقدامات فکری، فرهنگی و عقیدتی در این راستا در سطح جامعه گفت: این نکته باید در جامعه نهادینه شود که ایمان از آثار و برکات کمک به دیگران و ادای قرض الهی است و نیکوترین قرضی که انسان می‌تواند به خداوند بدهد همین زکات است.

فرماندار قروه در پایان به نقش رسانه‌های در توسعه احکام الهی اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه باید در این زمینه همت کنند و با نشر معارف اسلامی بخشی از دین خود را نسبت به واجبات ادا نمایند.

انتهای پیام/79009/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول