اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان اعلام کرد

جمع‌آوری 83 میلیارد ریال زکات در کردستان / ساخت 220 مسجد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از جمع‌آوری 83 میلیارد ریال زکات تا پایان آذر ماه امسال در این استان خبر داد.

جمع‌آوری 83 میلیارد ریال زکات در کردستان / ساخت 220 مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد چهارشنبه‌شب در دومین جلسه شورای زکات استان که با حضور رئیس شورای زکات کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: 23 میلیارد و 700 میلیون ریال از این میزان مربوط به زکات غله، 31 میلیارد و 600 میلیون ریال مال‌التجاره، 12 میلیارد و 800 میلیون ریال در زمینه اموال زکوی و 14 میلیارد و 900 میلیون ریال آن زکات فطریه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان زکات از 46 هزار و 789 مودی زکات در 529 روستا و 18 شهر استان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه کل زکات جمع‌آوری شده بر اساس قانون هزینه‌کرد زکات در دو حوزه رفع مشکلات نیازمندان و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در سطح استان هزینه می‌شود، گفت: 31 میلیارد و 884 میلیون ریال از مبلغ فوق‌الذکر در راستای حل مشکلات نیازمندان توسط عاملان و معتمدان محلات هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: 3 میلیارد و 223 میلیون ریال آن نیز به منظور حل مشکلات محرومان در اختیار مدیران شاخه‌های شهرستانی کمیته امداد قرار گرفته است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: 50 درصد از زکات جمع‌آوری شده نیز به منظور احداث پروژه‌های عام‌المنفعه در قالب ساخت مسجد، خانه عالم و غسالخانه هزینه شده است.

وی تقویت و توسعه فرهنگ پرداخت زکات در بین جامعه را از مهم‌ترین اولویت‌های دبیرخانه ستاد زکات استان دانست و گفت: به همین منظور یک‌هزار و 450 نفر عامل افتخاری زکات که اکثرا روحانی هستند در شهرها و روستاهای استان بکارگیری و مشغول به فعالیت در این راستا هستند.

* ساخت 220 مسجد از محل وجوهات زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان برگزاری 249 جلسه شورای زکات در سطح استان، انجام 35 هزار و 993 مورد جلسات تبلیغی چهره به چهره، بکارگیری 160 مبلغ زکات، اجرای 245 مورد طرح عمرانی و ساخت 220 مسجد از محل جمع‌آوری زکات با مشارکت دولت را از دیگر اقدامات شورای زکات استان در راستای احیا و اجرای این فریضه الهی برشمرد.

موسی‌نژاد با بیان اینکه بیش از 720 پروژه عمرانی از محل وجوهات جمع‌آوری زکات در استان عملیاتی و اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز 202 طرح عمرانی از این محل در استان در حال اجراست که تاکنون اعتباری بالغ بر 31 میلیارد و 884 میلیون ریال در راستای اجرای این طرح‌‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ارسال 5 هزار پیامک با موضوع زکات و برگزاری همایش یک‌هزار نفری پرچم‌داران فرهنگ دینی و مبلغین زکات و گردهمایی روحانیون اهل سنت کشور در مریوان از دیگر اقدامات دبیرخانه زکات استان در سال‌جاری بوده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، در کنار اقدامات انجام شده، 390 دهیار، 16 بخشدار و یک‌هزار و 350 نفر از شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات فعالیت می‌کنند.

موسی‌نژاد در پایان با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده با تشخیص و نظر معتمدین محلی در محل‌های جمع‌آوری شده هزینه می‌شود گفت: در بحث معادل‌سازی زکات نیز با همکاری و تعامل بسیار خوب مسئولان استان، گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم.

انتهای پیام/79002/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول