اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

امضای دو هزار تفاهم‌نامه برای تحقق زکات در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران از امضای دو هزار تفاهم‌نامه با مساجد و روحانیون استان برای استفاده از ظرفیت خیران برای جمع‌آوری زکات و شناسایی فقرا خبر داد.

امضای دو هزار تفاهم‌نامه برای تحقق زکات در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم باغبانی پیش از ظهر امروز در همایش زکات و مسجدمحوری در اجتماع بزرگ روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان مازندران اظهار داشت: کمیته امداد یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی است که هیچ قلمی نمی‌تواند برکات آن را بنویسد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در تمام نقاط دوردست و در هر جایی که محروم وجود دارد، حضور محوری و قابل لمس دارد، ادامه داد: 30 سرفصل کاری برای کمیته امداد تعریف شده است و این 30 سرفصل یعنی هر آنچه که یک اجتماع به آن نیاز دارد.

باغبانی از برگزاری جشن توانمندسازی 21 هزار مددجوی کمیته امداد مازندران روز گذشته در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از رسالت‌های کمیته امداد، توسعه و ترویج انفاق و نیکوکاری است که در لوای زکات محقق می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه جمع‌آوری زکات از طریق مساجد یک حلقه مکمل است، تصریح کرد: شاید در مازندران مصادیق بارز زکات وجود نداشته باشد، اما با کمک استاندار، ائمه جمعه و جماعات سراسر استان برای ترغیب مردم به زکات مستحبی گام برمی‌داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به اینکه در سال‌ جاری 4 میلیارد و 850 میلیون تومان زکات در استان مازندران جمع‌آوری شده است، بیان داشت: از این میزان فقط یک میلیارد و 450 میلیون تومان زکات واجب بوده است و بقیه زکات مستحبی بوده است.

وی با اعلام اینکه از آغاز فعالیت ستاد زکات در کمیته امداد 164 پروژه به بهره‌برداری رسیده است، گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در استان مازندران در سال جاری فقط یک میلیارد تومان برای 42 پروژه عمرانی اختصاص یافته است و بقیه که 3 میلیارد و 750 میلیون تومان بوده است به فقرا اختصاص پیدا کرده است.

باغبانی از امضای دو هزار تفاهم‌نامه با مساجد و روحانیون برای استفاده از ظرفیت خیران و شناسایی فقرا خبر داد و عنوان کرد: این طرح برای رسیدگی به موقع به مشکلات فقرا در خارج از چرخه اداری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/86003/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول