اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی:

روحانیون برکات پرداخت زکات را برای مردم بیان کنند

خبرگزاری فارس: مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی خراسان‎رضوی گفت: روحانیون و مبلغات برکات زکات را برای مردم بیان کنند.

روحانیون برکات پرداخت زکات را برای مردم بیان کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام والمسلمین میدانی صبح امروز در جلسه شورای زکات شهرستان چناران اظهار داشت: قانون زکات در کشور به تصویب رسیده است و ائمه جمعه به عنوان رئیس ستاد زکات و فرمانداران به عنوان نایب رئیس و کمیته امداد به عنوان دبیر این ستاد منصوب شده‌اند و جمع‌آوری زکات علاوه بر پشتوانه شرعی و دینی پشتوانه قانونی دارد.

وی افزود: در برخی از کشورهای اسلامی قانون زکات قریب به 60 سال است که مصوب شده و اجرا می‌شود.مردم ایران زکات پرداخت می‌کنند و چناران در جمع‌آوری زکات از شهرهای موفق است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی، امام جمعه چناران در ادامه این جلسه گفت: مسئله پرداخت زکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسئولین به شورای زکات و مصوبات آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: در وضعیت کنونی بحران اقتصادی کشور، عدم پرداخت زکات نوعی همراهی و تامین خواسته‌های دشمنان نظام است. دشمنان در وضعیت کنونی کشور سعی دارند با تشدید تحریم‌ها و رواج بینش توسعه فردی، یأس و ناامیدی را گسترش دهند.

رئیس شورای زکات شهرستان چناران بیان داشت: وظیفه آحاد جامعه بخصوص نهادهای فرهنگی و دینی بوجود آوردن روحیه امید است.

وی همچنین با اشاره به فرهنگ ایستادگی به عنوان یک آموزه دینی گفت: ملت ایران درس مقاومت را از انقلاب پیامبر(ص) و نهضت عاشورا گرفته و در مقابل تحریم و فشارهای اقتصادی سر تسلیم فرود نخواهند آورند.

همچنین سید علی حسینی، فرماندار شهرستان چناران در ادامه این نشست با بیان اینکه واجب الهی تعارف‌پذیر نیست اظهار داشت: سندی بالاتر و محکم‌تر از قرآن برای پرداخت زکات نداریم و واجب است که مردم زکات مال خود را پرداخت نمایند.

وی افزود: چناران به خاطر نزدیکی به مشهد مقدس از شرایط خاصی برخوردار است و خیلی از کشاورزان به خاطر نزدیکی به مشهد مقدس وجوه شرعیه خود را در این شهر پرداخت می‎کنند.

نایب رئیس شورای زکات شهرستان چناران ادامه داد: هر فردی که در شهرستان می‌خواهد زکات جمع‌آوری کند باید دارای حکم از سوی ستاد زکات باشد.

حسینی بیان داشت: اعتمادسازی به جهت پرداخت زکات از سوی کشاورزان لازم است و ضرورت دارد ستاد زکات ارتباط خود را با کشاورزان حفظ و برقرار کنند.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول