اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان

صدور مجوز 40 هزار شغل خانگی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:‌ مجوز راه‌اندازی 40 هزار مشاغل خانگی در کرمان صادر شده است.

صدور مجوز 40 هزار شغل خانگی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن رحمانی بعد از ظهر امروز در جشن بزرگ طلیعه نور اظهار داشت: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف چشم‌گیر بوده است به ویژه ‌در زمینه ‌استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی‌ که حقیقتا در تمام دنیا حرف اول را می‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران به دلیل برپا داشتن احکام، ارزش‌ها و برنامه‌های الهی امروز اسلامی‌ترین کشور دنیا است، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری انتخابات‌های متعدد پس از پیروزی انقلاب، آزاد‌ترین کشور در دنیا محسوب می‌شود.

رحمانی‌ گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده امروز ایران مستقل‌ترین کشور دنیا در همه عرصه‌ها است‌ و به همین علت تحریم‌ها علیه ایران زیاد است و دشمنان کشور ما می‌خواهند به این صورت‌ میزان استقلال ما را بسنجند.

وی ابراز داشت: زیرمجموعه‌های شورای هماهنگی اسلامی کار استان کرمان 11 دستگاه ‌است و در سال گذشته 225 طرح تعاونی با اعطای 412 میلیارد تسهیلات موجب ایجاد 3500 شغل جدید شده است.

رحمانی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های شورای هماهنگی کار استان کرمان 10 درصد جمعیت استان زیر پوشش این اداره است، ابراز داشت: 100 هزار مددجو و 200 هزار خدمت‌گیر عضو این سازمان هستند.

وی عنوان کرد: صندوق مهر امام رضا (ع) و بانک رفاه رتبه اول مشتری‌مداری در استان کرمان‌ را کسب کرده‌اند و صندوق مهر امام رضا (ع) بیش از 542 میلیارد ریال به طرح‌های اقتصادی کمک کرده است که منجر به اشتغالزایی برای 5 هزار و 861 نفر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه اداره کل تأمین اجتماعی استان کرمان 364 هزار بیمه شده اصلی و 67 هزار و 517 مستمری‌بگیر اصلی دارد، بیان داشت: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هم بیش از یک هزار و 280 حکم مستمری برای بازماندگان ‌و به مبلغ 10 میلیارد ریال پرداخت مستمری داشته است.

رحمانی با اشاره به اینکه  313 واحد تعاونی تولیدی سال گذشته در استان کرمان راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: ‌به 8 هزار نفر از کارگران در آینده نزدیک مسکن مهر واگذار می‌شود و در سال گذشته ارز‌آوری اداره کل تعاون از محل صادرات غیرنفتی 25 میلیون دلار بوده و در همین مدت مجوز راه‌اندازی 40 هزار مشاغل خانگی در کرمان صادر شده است.

وی برگزاری مسابقات قران کریم با شرکت بیش از 500 کارگر، اجرای طرح کتابخانه باز در واحدهای کارگری با 30 هزار جلد کتاب برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز در میان 8 هزار کارگر واحدهای کاری استان و راه‌اندازی هیئت عزاداری شهدای کارگر را از برنامه‌های مهم فرهنگی انجام شده نام برد.

انتهای پیام/80018/ق30.ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول