اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی:

چند شغله بودن پزشکان جان بیماران را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری فارس: عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی گفت: چند شغله بودن پزشکان نه تنها نارسایی در نظام درمان ایجاد می‌کند بلکه جان بیماران را نیز به خطر می‌اندازد.

چند شغله بودن پزشکان جان بیماران را به خطر می‌اندازد

شیوا اسبقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: طرح خوبی که اخیراً در مجلس با عنوان انصراف پزشکان از چند شغله بودن مطرح است در صورت تصویب شورای نگهبان حرکتی انقلابی به شمار می‌رود چرا که چند شغله بودن پزشک گاه بیماران را پریشان احوال و سرگردان می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه خود متولیان و مسئولان امر باید توجه به این قانون را از خود آغاز کنند، خاطرنشان کرد: ما از دکتر قبادی به عنوان معاون دانشگاه علوم پزشکی که به دلیل انتصاب معاونت دانشگاه مطب خود را تعطیل کرده و به صورت تمام وقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است قدردانی می‌کنیم و انتظار داریم همه مسئولان و چند شغله‌های علوم پزشکی چنین سیره‌ای را در نظر بگیرند.

عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی کشور یادآور شد: جای تاسف است که برخی از پزشکان تا پاسی از شب و حتی سه الی چهار صبح در مطب‌های خود مشغول فعالیت هستند و صبح نیز در بیمارستان شیفت می‌باشند که قطعاً این خستگی بر آن‌ها غلبه کرده و ظرفیت محدود توان کار و انجام وظیفه از پزشکان گرفته می‌شود که بهتر است در این زمینه اقدامی صورت گیرد تا پزشک متخصص و فوق تخصص ما در یک محل یا حداقل بیمارستان و مطب خود مشغول انجام وظیفه باشد.

اسبقیان با طرح این سئوال که تاکنون مشخص نشده است که چند نفر سالم به بیمارستان می‌روند و ناسالم و گاه جان از دست داده به بیرون هدایت می‌شوند، گفت:‌ بی‌توجهی کادر پزشکی و برخی از پزشکان در انجام وظیفه مناسب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی سبب شده تا بسیاری از افراد با خطر مرگ مواجه شوند در حالی که با یک مراقبت به موقع می‌توان از بروز حادثه جلوگیری کرد.

دریافت زیر‌میزی به اهرم فشار بیمار تبدیل شده است

وی دریافت هرگونه زیر‌میزی از سوی پزشکان را یکی دیگر از آفت‌های نظام پزشکی توصیف کرد و بیان داشت: پزشکی که بیمار خود را به مراکز درمانی خصوصی ارجاع داده تا زیر‌میزی پر چرب و نرمی را دریافت کند قطعاً به همه اصول پشت پا زده و حاضر نیست با تعرفه‌های مشخص مریض خود را مداوا کند.

رئیس مرکز تحقیقات ابن سینای اردبیل افزود: ما در اصلاح فرایند باید کار را از خودمان آغاز کنیم تا اصلاح امور به زیر‌دست تسری پیدا کند چرا که هرگونه تخلف از سوی مدیر و رئیس بیمارستان یا مجموعه دانشگاهی قطعاً زمینه ارتکاب به جرایم در زیر‌مجموعه را نیز فراهم می‌آورد.

اسبقیان با اظهار تاسف از دریافت زیر‌میزی از سوی برخی از اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی تصریح کرد:‌ زمانی که گرفتن زیر‌میزی در اعضای این مجموعه نیز در قالب مطب‌های خصوصی و مراکز درمانی رواج پیدا کند چگونه می‌توان انتظار داشت که با این پدیده نظام پزشکی با قاطعیت برخورد کند.

این مسئول واقعی شدن تعرفه‌ها را در این زمینه ضروری خواند و ادامه داد: انتظار می‌رود شورای جدید عالی نظام پزشکی که بعد از انتخابات اسفند ماه نظام پزشکی شکل می‌گیرد در این زمینه سیاست درستی را اتخاذ کند.

4 اسفند ماه انتخابات نظام پزشکی در اردبیل و سه شهر دیگر

رئیس مرکز تعاونی بهداشت و درمان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات نظام پزشکی اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: تاکنون تایید صلاحیت‌ها از طریق مرکز صورت نگرفته در حالی که برای انتخابات چهارم اسفند ماه بیش از 50 نفر از گروه‌های مختلف پزشکی در مرکز استان ثبت‌نام کردند.

اسبقیان تاکید کرد: البته ثبت‌نام پزشکان دو برابر این میزان بوده ولی در وهله اول برخی‌ها به دلیل نداشتن شرایط لازم انصراف داده و یا از حضور در انتخابات کنار گذاشته شدند.

وی با اعلام اینکه انتخابات نظام پزشکی چهارم اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت: هرگونه پیش‌داوری در تایید و یا رد صلاحیت درست و اصولی نیست و نباید به شایعات توجه کنیم.

این داروساز یادآور شد: در انتخابات چهارم اسفند ماه دو نفر داروساز، یک نفر از گروه کارشناسان شامل شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، علوم تغذیه، داروسازی و کاردرمانی به همراه گفتار‌درمانی، یک نفر علوم‌ آزمایشگاهی، یک نفر از گروه مامایی، یک نفر از گروه دندانپزشکی و 11 نفر دیگر نیز از گروه‌های مختلف پزشکی به همراه دو نفر علی‌البدل انتخاب شده و به عنوان هیئت مدیره نظام پزشکی فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.

اسبقیان در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت:‌ این انتخابات علاوه بر اردبیل در خلخال،‌ مشگین‌شهر و پارس‌آباد نیز برگزار می‌شود و افراد رد صلاحیت شده فرصت اعتراض داشته و افرادی که صلاحیت‌شان تایید شده باشد یک هفته قبل از انتخابات فرصت تبلیغات دارند تا بتوانند برنامه‌های خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/62007/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول