اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌شرقی خبر داد

ایجاد 2600 فرصت شغلی در بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی از افتتاح و بهره‌برداری یک‌هزار و 18 پروژه در بخش کشاورزی استان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

ایجاد 2600 فرصت شغلی در بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه افتتاح دو واحد گلخانه هیدرو پونیک توت فرنگی در شهرستان مراغه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این پروژه‌ها با بیش از 307 میلیارد و 468 میلیون ریال اعتبار شامل 14 میلیارد و 474 میلیون ریال استانی، 68 میلیارد و 263 میلیون ریال ملی و 40 میلیارد و 370 میلیون ریال تسهیلات بانکی محقق شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها برای 2 هزار و 591 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: این تعداد پروژه آماده بهره‌برداری، طرح‌های قابل افتتاح این سازمان در بخش‌های تحقیقات، آموزش و ترویج، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، آب و خاک و صنایع و شیلات بوده و تعداد طرح‌های آماده افتتاح ادارات تابعه اعم از تعاون روستایی، امور عشایر، جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و دامپزشکی نیز به همین لیست افزوده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها 6 هزار و 1182 خانوار نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: 79 پروژه در بخش آب و خاک و صنایع کشاورزی سازمان با بهره‌مندی هزار و 855 خانوار و تثبیت 887 شغل با اعتباری بالغ بر 136 میلیارد و 146 میلیون ریال در دهه ‌فجر قابل افتتاح است.

وی تعداد پروژه‌های بخش بهبود تولیدات دامی در استان را 873 طرح عنوان کرد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها که با اعتباری بالغ بر 147 میلیارد و 104 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد برای هزار و 660 نفر شغل ایجاد می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه در ایام دهه مبارک فجر در بخش دامپزشکی نیز 3 پروژه با سرمایه‌گذاری 800 میلیون ریال و اشتغال‌زایی برای 9 نفر به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: تعداد طرح‌های قابل افتتاح در امور عشایر استان نیز 4 پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 2 میلیارد و 265 میلیون ریال و اشتغال به کار 15 نفر و 500 خانوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه یک پروژه نیز در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری با سرمایه‌گذاری بیش از 6 میلیارد و 543 میلیون ریال در این ایام با حضور مسئولان استان افتتاح می‌شود، ادامه داد: تعداد طرح‌های قابل افتتاح در بخش شیلات استان نیز دو پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 400 میلیون ریال و اشتغال به کار 6 نفر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد طرح‌های قابل افتتاح در بخش تعاون روستایی نیز 3 پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 2 میلیارد و 560 میلیون ریال با اشتغال به کار 6 نفر و بهره‌مندی بیش از 2 هزار و 950 خانوار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تعداد طرح‌های قابل افتتاح در بخش تولیدات گیاهی سازمان نیز 3 پروژه با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد و 650 میلیون ریال است، ادامه داد: در بخش تحقیقات، آموزش و ترویج سازمان نیز 50 پروژه ملی با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بخش کشاورزی در استان هماهنگی لازم صورت گرفته است، افزود: انتظار می‌رود که با حضور مسئولان ملی و محلی شاهد افتتاح این پروژه‌ها باشیم.

این دو واحد گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی در فضایی به وسعت 8 هزار و 850 مترمربع با ظرفیت‌های 94 و 67 تن تولید توت‌فرنگی با اشتغال‌زایی 9 نفر و اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 700 میلیون ریال در شهرستان مراغه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/60002/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول