اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اعلام کرد

ایجاد 48 هزار فرصت شغلی در کردستان/ تشکیل 131 تعاونی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ایجاد 48 هزار فرصت شغلی در سال‌جاری در این استان خبر داد.

ایجاد 48 هزار فرصت شغلی در کردستان/ تشکیل 131 تعاونی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان در دیدار مسئولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: ایجاد 50 هزار و 208 فرصت شغلی تا پایان امسال در استان هدف‌گذاری شده که تاکنون 48 هزار مورد آن محقق شده است.

به گفته وی، 8 هزار و 412 مورد بازرسی و صدور 15 پروانه کار از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال جاری در استان کردستان بوده است.

باغبانیان خاطرنشان کرد: 131 تعاونی با عضویت دو هزار و 305 نفر و با سرمایه‌ای بالغ بر 5 میلیارد و 497 میلیون ریال نیز تا پایان آذرماه امسال در استان کردستان تشکیل شده است.

به گفته وی، در 6 ماهه نخست امسال نیز بیش از 112 میلیارد و 239 میلیون ریال تسهیلات به یک‌ هزار و 640 طرح اشتغالزایی از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه با بیان اینکه تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و ارتقای مهارت نیروی کار شاغل مهم‌ترین هدف گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان است، گفت: براساس اعلام مسئولان این حوزه، در حال حاضر 18 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای و 88 آموزشگاه آزاد در این استان در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اقشار مختلف مردم فعال هستند.

به گفته باغبانیان، مراکز جوار دانشگاهی، آموزش روستائی، آموزش در پادگان‌ها، زندان‌ها و ندامتگاه‌ها از جمله ظرفیت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در استان است که از آنها بهره‌برداری مطلوب می‌شود.

انتهای پیام/79002/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول