اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین رونمایی شد

خاطرات سید مرتضی نبوی از زندان‌های شاه

خبرگزاری فارس: طی مراسمی از سه جلد کتاب خاطرات زندانیان سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در همایش میهمانی لاله‌های انقلاب در قزوین رونمایی شد.

خاطرات سید مرتضی نبوی از زندان‌های شاه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، توسط نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین، استاندار قزوین و مدیر مسئول روزنامه رسالت از سه جلد کتاب خاطرات زندانیان سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در همایش میهمانی لاله‌های انقلاب در قزوین رونمایی شد.

خاطرات سه زندان سیاسی محمدحسین خاکساران، سیدمرتضی نبوی و حجت‌ الاسلام حسین آقا علیخانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان قزوین در قالب کتاب تدوین و منتشر شده است که در همایش میهمانی لاله‌های انقلاب با حضور مسئولان رونمایی شد.

کتاب خاطرات محمدحسین خاکساران توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سال 83 در 306 صفحه در پنج فصل منتشر شده است که علاقمندان با مطالعه این کتاب می‌توانند با دوران سیاسی این آزاده قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا شوند.

بیان زندگی نامه محمدحسین خاکساران، آشنایی با دنیای سیاست، آشنایی با امام راحل در سنین نوجوانی، تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، تداوم راه امام راحل توسط شاگردان انقلابی، وقایع مربوط به 19 دی و سینما رکس آبادان، وضعیت گروه‌های داخل زندان، وضعیت زندانیان سیاسی، رفتار منافقان در زندان، شیوه نفوذ ساواک در زندانیان و مبارزان از جمله موضوع‌های عنوان شده در پنج فصل کتاب خاطرات محمدحسین خاکساران است.

کتاب خاطرات سیدمرتضی نبوی زندانی سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قزوین در سال 85 با تیراژ دو هزار و 200 نسخه در 243 صفحه منتشر شده است.

پرواز برای گذر از تاریکی، وضعیت زندان در طی این سال، دوران دستگیری و بازجویی، فعالیت مذهبی و سیاسی و دوران رشد و شکوفایی از جمله عنوان‌های این کتاب است که سیدمرتضی نبوی زندانی سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قزوین خاطراتشان را در قالب کتاب بیان و تدوین کرده‌اند.

کتاب خاطرات حجت ‌الاسلام حسین آقا علیخانی در سال گذشته در دو هزار نسخه توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی انتشار و امسال توزیع یافته است که علاقمندان با مطالعه این کتاب با فعالیت‌های سیاسی این آزاده در آن دوران آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/77009/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول