اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی شهرستان البرز تأکید کرد

تبیین اهداف انقلاب اسلامی برای نسل جوان

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شهرستان البرز گفت: یکی از مسائل پایه‌ای انقلاب اسلامی، تبیین دلایل و اهداف وقوع آن برای نسل جدید جامعه است.

تبیین اهداف انقلاب اسلامی برای نسل جوان

محمدتقی صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز اظهار کرد: یکی از مسائل پایه‌ای هر انقلابی، تبیین دلیل وقوع آن انقلاب برای نسل جدید جامعه است.

وی عنوان کرد: اگر به دلیل اینکه چرا در یک کشور انقلاب صورت گرفته است پاسخی درست نداشته باشیم به مشکل برخورد خواهیم کرد.

بخشدار مرکزی شهرستان البرز ابراز کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی نیز با آگاهی از این موضوع سعی دارند با انحراف دلایل اصلی انقلاب اسلامی، نسل جدید را با تردید مواجه کنند تا در آینده بتوانند آسوده‌تر به اهداف خود دست یابند.

صفری خاطر نشان کرد: دشمنان با تئوری‌های بسیاری نظیر توطئه‌ها، تحریم‌ها و ترویج فرهنگ بی‌دینی سعی دارند اعتقادات ملت ایران را مورد هدف قرار داده و نظام جمهوری اسلامی را نابود کنند.

وی بیان کرد: برای پی بردن به اهداف و دلایل انقلاب اسلامی ایران می‌توان به صحیفه امام خمینی (ره) رجوع کرد.

بخشدار مرکزی البرز عنوان کرد: محتوای شعارهای مردم در راهپیمایی‌های آن دوران همان اهداف و دلایل انقلاب اسلامی بوده که در طی سال‌های اولیه انقلاب اسلامی تا مرحله تثبیت آن، حدود چهار هزار شعار جمع‌آوری شده است.

صفری اذعان کرد: تجزیه و تحلیل این شعارها نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از خواسته‌های مردم مسائل فرهنگی بوده و پس از آن اهداف سیاسی نظیر کسب استقلال، آزادی و تحقق دین اسلام دلایل دیگر مردم برای انقلاب اسلامی بوده است.

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های رخ داده در دیگر کشورها کاملا متفاوت بوده و در آن تمایزاتی نظیر دینی بودن آن دیده می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این انقلاب به تمام اقشار و طبقات مردم همچون کارگران و دانشجویان اتکا داشته و آنان در این انقلاب نقش برجسته‌ای دارند.

صفری دیگر تمایز انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها را عدم وابستگی به قدرت‌های خارجی معرفی کرد و افزود: انقلاب ما با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» پایه‌گذاری شده است که این شعار در آن زمان که آمریکا و شوروی دو قطب قدرتمند جهان بودند، برای بسیاری از کشورها غیر قابل پذیرش بود.

وی هم‌چنین رهبری همه‌ جانبه و با بصیرت امام خمینی (ره) را ویژگی برجسته این انقلاب دانست.

بخشدار مرکزی البرز در ادامه با بیان اهداف انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: داشتن هدف در هر امری لازم بوده و انجام آن بدون مقصود، کاری بیهوده است.

صفری ادامه داد: براندازی حکومت پهلوی، ایجاد نظام جمهوری اسلامی و حاکم کردن ارزش‌ها و احکام دین اسلام از اهداف اولیه و پایه انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: قطع کردن دست استعمار از ذخایر و منابع کشور نظیر نفت و حمایت مستضعفان و نجات مظلومان و امید بخشی به آنان از اهداف دیگر انقلاب اسلامی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در طول انقلاب عنوان کرد: استقرار نهادهای مدنی و حاکمیتی مبتنی بر رأی و انتخاب مردم از دستاوردهای سیاسی ارزشمند انقلاب است.

صفری نهادینه شدن اندیشه دفاع مشروع هنگام تجاوز دشمن و رسیدن به ثبات و امنیت در کشور را از دستاوردهای نظامی و دفاعی انقلاب اسلامی دانست.

وی اذعان کرد: طراحی تجهیزات نظامی و دفاعی توسط نخبگان کشور و حراست از مرزهای کشور به بهترین وجه ممکن از دیگر دستاوردهای انقلاب در عرصه دفاعی و نظامی برشمرد.

بخشدار مرکزی شهرستان البرز عنوان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری در زمینه اقتصادی داشته است که می‌توان به از بین بردن بنگاه‌های فاسد اقتصادی و تلاش برای خودکفایی و افزایش تولیدات کشاورزی و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد.

صفری افزود: توسعه عمرانی شهرها و مناطق به ویژه روستاهای کشور و توسعه صنایع کشور و ساخت تجهیزات مدرن و پیشرفته از دیگر دستاوردهای اقتصادی انقلاب است.

وی کسب رتبه‌های برتر المپیادهای علمی توسط جوانان کشور و از طرفی کامل شدن چرخه سوخت هسته‌ای را نشانه‌های بارزی از رشد علمی کشور دانست و افزود: ایران اسلامی در عرصه‌های علمی نظیر نانو و بیوتکنولوژی به پیروزی‌های بسیاری دست یافته است.

صفری در پایان گفت: بالا رفتن اعتبار مراکز علمی و پژوهشی و ورود بانوان به مراکز علمی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

انتهای پیام/77007/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول