اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز دهه فجر صورت گرفت

نمایش خاطرات الوندنشینان در موزه کوهنوردی همدان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان از افتتاح ساختمان موزه کوهنوردی همدان و همچنین نمایشگاه عکسی با عنوان خاطرات الوندنشینان در این موزه خبر داد.

نمایش خاطرات الوندنشینان در موزه کوهنوردی همدان

مهدی کرمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در همدان اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ساختمان موزه کوهنوردی همدان با برپایی نمایشگاه عکس الوند برای بازدید عموم گشایش یافت.

وی افزود: با فراخوانی که از ابتدای سال‌جاری اعلام شده بود مبنی بر جمع‌آوری عکس از مناظر طبیعی الوندکوه و قلل حاشیه‌ای این رشته کوه، خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی کوهنوردان سراسر کشور روبرو شدیم که حاصل آن شرکت 64 عکاس در سطوح مختلف از کل کشور بود و در نهایت 230 عکس ارسال شد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان در ادامه تصریح کرد: از مجموع آثار رسیده که توسط عکاسان حرفه‌ای و آماتور کشور به دبیرخانه این مسابقه رسیده بود تمامی عکس‌ها توسط هیئت داوران بررسی و در نهایت پس از تقسیم بندی در چهار حوزه مناظر طبیعی الوند، کوهنوردی و سنگنوردی در الوند، حیات وحش کوهستان الوند و تصاویر قله الوند، 70 اثر، برگزیده و به مرحله نهایی راه یافتند.

وی یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده روز 19 بهمن ماه همزمان با سالگرد جشن‌های انقلاب اسلامی نظرات و آرای داوران جمع آوری و پس از اعمال آرای بازدیدکنندگان از نمایشگاه مذکور صاحبان آثار برگزیده در مراسم اختتامیه نمایشگاه با حضور مسئولان و عموم علاقه‌مندان در محل موزه کوهنوردی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و جوایز ارزنده‌ای به نفرات برتر اعطا خواهد شد.

کرمی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه موزه کوهنوردی همدان در چه تاریخی افتتاح و تجهیز خواهد شد، ابراز داشت: همزمان با آیین اختتامیه نمایشگاه عکس خاطرات الوندنشینان در روز 19 بهمن، موزه کوهنوردی همدان به عنوان اولین مرکز فرهنگی کوهنوردی در کشور برای استفاده عموم و علاقه‌مندان به رشته کوهنوردی به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این موزه در یک حمام قدیمی بازسازی شده در مرکز شهر و یکی از محله‌های قدیمی همدان در مساحت بالغ بر 120 متر مربع ایجاد شده که با بهره‌گیری از بضاعت غنی کوهنوردی در استان همدان و سطح کشور با جمع آوری اشیاء، وسایل، تجهیزات، اسناد مهم و تاریخی در زمینه کوهنوردی، آثار هنری مرتبط با کوهنوردی، تصاویر و فیلم‌های موجود در ارتباط با این ورزش پرطرفدار تدوین و برای بازید علاقه‌مندان آماده شده است.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان اذعان کرد: مهم‌ترین بخش جذاب این نمایشگاه، نمایش وسایل و ابزار چهار نفر از کوهنوردان استان همدان خانم رضوان سلماسی و آقایان جلال چشمه قصابانی، حمید اولنج و حسن نجاریان است که موفق به صعود به قله 8848 متری اورست شدند و در روز 19 بهمن ماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس خاطرات الوندنشینان در محل موزه کوهنوردی همدان واقع در میدان پروانه‌ها پشت مسجد نظربیگ از تاریخ 12 بهمن ماه به مدت یک هفته همه روزه از ساعت 15 تا 19 در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به طبیعت و کوهستان الوند قرار گرفته است.

انتهای پیام/89020/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول