اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

خاطرات بزرگان و مبارزان انقلابی کنگان منعکس شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: خاطرات بزرگان و مبارزان انقلابی کنگان چاپ و منعکس شود.

خاطرات بزرگان و مبارزان انقلابی کنگان منعکس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کنگان با تبریک فرخنده میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) و رئیس مذهب حضرت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، این نامگذاری را از افتخارات نظام دینی دانست و با اشاره به تاریخچه وحدت و نقش فرزند پیامبر(ص) حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در این راستا اظهار داشت: امام صادق(ع) سر رشته همبستگی پیشوایان فریقین و مذاهب خمسه اسلامی است که بهترین فرصت برای وحدت و همدلی است.

وی افزود: فقهای مذاهب اهل سنت نیز بی واسطه یا با واسطه از محضر امام صادق(ع) بهره‌ها بردند.

محمودی تصریح کرد: در طول تاریخ نیز مصلحانی بودند که برای وحدت امت اسلامی تلاش کردند که از جمله آنها فقیه مکتب اهل‌بیت(ع) حضرت آیت‌الله بروجردی، مرحوم سید جمال‌الدین اسدآبادی، شیخ محمود شلتوت و در دوران اخیر امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای از جمله این طلایه‌داران وحدت بودند.

خطیب جمعه کنگان افزود: امام خمینی(ره) برای اجرایی کردن آرمان بزرگ خود یعنی وحدت جهان اسلام نمادهایی مانند اعلام روز جهانی قدس، اقامه نماز جمعه، احیاء حج ابراهیمی و برائت از مشرکین و هفته وحدت را از خود به یادگار گذاشت.

محمودی بیان کرد: امروز نه تنها وحدت بین مذاهب بلکه وحدت بین مسئولین و فعالان سیاسی نیز ضروری است.

وی گفت: امروز باید همه کسانی که دل در گرو ولایت و نظام دینی دارند با کنار گذاشتن سلایق شخصی و حزبی و اختلا‌ف‌برانگیز حول محور ولایت مطلقه فقیه در خدمت نظام و مردم همیشه همراه باشند و تمام همت خود را در حل مشکلات مردم به‌ویژه مشکلات معیشتی بگذارند.

امام جمعه کنگان با اشاره به نامگذاری زادروز میلاد پیامبر(ص) به‌نام روز اخلاق و مهرورزی، اخلاق عظیم پیامبر(ص) را از رموز موفقیت نبی اکرم دانست و اذعان داشت: پیامبری که در سال‌های نخست بعثت دشمنان او را ساحر، مجنون، شاعر و ... می‌دانستند در پرتو اخلاق عظیم خود توانست برقلوب مردم حکمرانی کند به‌گونه‌ای که با آب وضوی او تبرک و در منی موی سر او در هنگام حلق (تراشیدن سر) را به نشانه تبرک بر می‌داشتند. محمودی در بخش دیگر با تبریک دهه فجر گفت: دهه فجر سالروز تولد دوباره اسلام بود.

وی یادآور شد: دهه فجر به تعبیر رهبری دهه تجدید میثاق ملت با انقلاب است. 

محمودی با اشاره به سوابق انقلابی مردم کنگان در مبارزه با رژیم شاهنشاهی خواستار انعکاس و چاپ خاطرات بزرگان و مبارزان انقلابی کنگان شد. 

امام جمعه کنگان با اشاره به هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: انتظار می‌رود شعرای خوش ذوق اشعاری در پاسخ به بدزبانی و درشت گویی‌های جاهلیت مدرن به ساحت مقدس پیامبر(ص) و ائمه اهل‌بیت(ع) ارائه دهند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به سوریه، عراق و دیگر بلاد اسلامی اضافه کرد: عامل تمام این فجایع و اعمال تروریستی آمریکا، رژیم جعلی اسرائیل و غرب است.

انتهای پیام/2451/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول