اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه اطفای حریق جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور:

حفظ منابع طبیعی بدون همراهی همگان امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه تخصصی اطفای حریق جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور گفت: حفظ منابع طبیعی بدون کمک مردم و همراهی دستگاه‌های اجرایی این مهم امکان‌پذیر نیست.

حفظ منابع طبیعی بدون همراهی همگان امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگروه اطفای حریق جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با بیان اینکه مبنای برنامه‌ریزی این کارگروه حفظ و توسعه منابع طبیعی کشور به وی‍ژه عرصه‌های جنگلی است اظهار داشت: طبق برنامه پنجم توسعه، تکلیف قانونی است که عرصه‌های منابع طبیعی از 16 صدم مترمربع به 0.25 مترمربع افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات کارگروه منبعث از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اطفای حریق و حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی است و بر این اساس نباید اجازه داد این میراث گرانبهای ملی بر اثر حریق یا فرسایش خاک از بین برود.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به لزوم همراهی همه مردم و دستگاه‌های اجرایی برای حفظ این سرمایه ملی تصریح کرد: بدون کمک مردم و همراهی دستگاه‌های اجرایی این مهم امکان‌پذیر نیست.

سمیعی تصریح کرد: توسعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی و پیوند بیشتر بین مردم و دستگاه‌های برای حفظ این میراث ارزشمند بشری از دیگر اولویت‌های کارگروه اطفای حریق منابع طبیعی کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دستاورد امروز کارگروه تخصصی اطفای حریق جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور گفت: در این کارگروه موضوع «سامانه دیدبان هوشمند» و «پرنده کوادرو توره» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سامانه دیدبان هوشمند یک فناوری الکترونیکی است که در شب قابلیت دید بین 15 تا 20 کیلومتر را دارد و با قابلیت حساسیت به حرارت می‌تواند نقاط دچار حریق را شناسایی وبه شکل تصویری ارائه دهد.

سمیعی یادآور شد: این وسیله به یک خودروی سنگین وصل می‌شود و با دکلی به ارتفاع 12 متر و چرخش 180 درجه‌ای می‌تواند در پایش منابع طبیعی و جنگل‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کارگروه تخصصی اطفای حریق جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور با اشاره به ساخت و طراحی هواپیمای کوچک بدون سرنشین با عنوان «پرنده کوادرو توره» توسط دانشجویان متخصص دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان افزود: این هواپیمای کوچک با قابلیت کنترل از راه دور تا ارتفاع 3 هزار و 600 متر از ارتفاع دریا و حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند.

سمیعی ادامه داد: از قابلیت‌های این پرنده می‌توان به عملیات‌های تجسسی و دیده‌بانی در مواقع آتش‌سوزی اشاره کرد.

وی یادآور شد: در زمینه کاربرد این وسایل در سطح منابع طبیعی و جنگل‌های استان کارگروه در حال مطالعه، تعامل نظر و بررسی است.

انتهای پیام/2307/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول