اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل معرفی شد

اجرای 1000 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور

خبرگزاری فارس: معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ‌در حال حاضر بیش از یک‌هزار طرح عظیم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به تصویب رسیده و در حال اجراست.

اجرای 1000 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز گرشاسبی عصر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح‌ها به نظر می‌رسد در سطح کشور بخش عظیمی از سرمایه‌های ملی مورد حمایت و تقویت قرار گیرد تا زمینه و بستری برای توسعه همه‌جانبه این بخش بهتر از گذشته فراهم آید.

وی با اعلام اینکه مدیریت منابع باید فرابخشی بوده و هیچ‌گونه نگرش محدود بر آن سایه نیافکند، تصریح کرد: مدیریت منابع نباید بخشی باشد بلکه باید این مدیریت به مدیریت فرابخشی ارتقا یافته تا همه با هم در این عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنیم.

گرشاسبی موفقیت منابع طبیعی و صیانت از مراتع و طرح‌های آبخیزداری را در سایه مشارکت همه‌جانبه توصیف کرد و ادامه داد: مدلی که امروز در دنیا در صیانت از این سرمایه‌ها عرضه شده است مدل مشارکتی و از جنس دلسوزانه است تا طرح‌ها و منابع به حد مطلوب ارتقا یافته و افزایش پیدا کند.

این مسئول اعتبار اجرای پروژه‌های منابع طبیعی، مراتع و آبخیزداری را در کل کشور حدود 20 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: تنها یک پنجم از این منابع بین‌المللی پرداخت می‌شود در حالی که در کشورمان نه تنها کمبود منابع را نداریم بلکه گاه منابع درست و با اولویت هزینه نمی‌شود که ضرورت دارد در این زمینه نقاط ضعف و آسیب به شکل شایسته برطرف شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف باید از ظرفیت سمن‌ها نیز استفاده کنیم چرا که به تنهایی و با تکیه بر منابع دولتی نمی‌توان در این زمینه موفق عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین ضرورت برخورد جدی با مخربان منابع طبیعی و مسایل زیست‌محیطی را یادآور شد و بیان کرد: ما در سطح کشور با متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی به شدت برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم در این زمینه مشکلات و موانعی کشور را تهدید کند.

گرشاسبی همچنین از تدوین مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی کشور خبر داد و یادآور شد: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد حرکت بر محوریت قانون و چارچوب تعیین شده در این زمینه است که امیدواریم در این عرصه بتوان اهداف اصلی را محقق کرد.

وی به توانمندی‌های استان اردبیل در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و گفت: استان اردبیل یکی از مستعدترین استان‌های کشور در حوزه منابع طبیعی انبوه و با سرمایه غنی در کشور است که در این باب به نظر می‌رسد احیا و غنی‌سازی مراتع و همچنین جنگل‌ها در اولویتی جدی است.

گرشاسبی افزود: تخریب در اراضی درجه یک این استان یکی از مشکلات جدی در سال‌های گذشته بوده که با همکاری دستگاه‌های ذیربط و مراجع قضایی این مشکلات برطرف شده که امیدواریم با مدیریت جدید بتوان مشکلات احتمالی را نیز برطرف کرد.

استاندار اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه صیانت از جنگل‌ها، مراتع و همچنین اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان زمینه مساعدی را فراهم کرده تا بتوان قابلیت‌ها در این حوزه را شایسته و مطلوب معرفی کرد، اظهار داشت: مسئولان استان تلاش می‌کنند تا با جلوگیری از تخریب‌های نابجا بستری را فراهم کنند تا این سرمایه‌های ارزشمند پاسداری شود.

اکبر نیکزاد از افتتاح چندین طرح حوزه کشاورزی در استان اردبیل به میمنت دهه فجر با حضور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: از مدیریت جدید منابع طبیعی انتظار داریم تا طرح‌های نیمه‌تمام در این حوزه تکمیل شده و مقدمات بهره‌برداری آنها بهتر فراهم آید.

در پایان این مراسم اسدالله محسن‌زاده به عنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی استان اردبیل معرفی و از خدمات رسول حسین‌زاده به عنوان سرپرست سابق این اداره کل قدردانی شد.

انتهای پیام/62003/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول