اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 11 پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی در فارس

خبرگزاری فارس: به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از 11 پرو‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال آغاز می‌شود.

بهره‌برداری از 11 پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اغلب طرح‌های آبخیزداری فارس با مشارکت بهره‌برداران و مردم بومی منطقه اجرا شده است اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است.

سید کاظم بردبار افزود: این طرح‌ها در شهرستان‌های جهرم، رستم، قیروکازین، لار، مرودشت، مهر، نیریز و کازرون به اجرا در آمده است.

وی هدف بهره‌برداری از این پروژه‌ها را کنترل سیلاب، حفظ آب و خاک، توسعه فضای سبز، احیای مناطق بیابانی و برون‌رفت از مشکل خشکسالی اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ظرفیت لازم به منظور استحصال سالانه 6 میلیون و 550 هزار متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی این استان به منظور کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل رسوب و فرسایش خاک فراهم می‌شود و یک‌هزار و 400 خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم از برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

بردبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری گفت:‌ کنترل و مهار منابع آب و خاک از شاخص‌های مهم توسعه پایدار محسوب می‌شود که می‌توان با کنترل آب‌های سطحی و تغذیه منابع آب زیرزمینی و همچنین ایجاد فضای سبز به پایداری منابع آب و خاک کشور کمک کرد.

وی همچنین فعالیت‌های بیابان‌زدایی در این استان را از قبیل نهال کاری، بذرکاری و بذرپاشی عنوان و بیان کرد: تاکنون این فعالیت‌ها در طول دوره 24 ساله در زمینه فعالیت‌های اجرایی از قبیل 48 هزار و 037 هکتار بذرکاری و بذرپاشی و 23 هزار و 469 هکتار نهال‌کاری و 192 کیلومتر احداث بادشکن در اراضی بیابانی فارس انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر غنی‌ترین مطالعات و آمادگی کامل را در بخش‌های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری داریم اما باید اعتبار به میزان کافی وجود داشته باشد تا بتوانیم در عرصه وسیع و پهناور استان فارس فعالیت‌های لازم را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/ 2448/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول